Samsung Led TV UE37D6530

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Voor de kerst 221211 de Samsung Led TV 37D6530 gekocht. En eerlijk we zijn er blij mee geweest. Na een wat moeizame installatie, het is met digitale tv niet meer zo van stekker erin en kijken, maar het is gelukt en we hebben nu prachtig beeld. Dat is ook nog wel zo maar... na 5 minuten gaat hij spontaan uit! Op zn stand bye! Dan kan ik hem weer aanzetten en heb weer 5 minuten tv. (Het lijkt wel betaal tv) Dus alleen de eerste twee dagen ging het goed en daarna was het 5 minuten en uit!
Natuurlijk heb ik garantie en ga terug naar de Media Markt maar nu nog even niet.
Zijn er meer gebruikers met deze ervaring?
Met vriendelijke groet Johan van Poelgeest

Allereerst hartelijk welkom op Helpmij:thumb:

Vermoed dat de sleep timer staat geactiveerd waardoor je tv om de 5 min. uit gaat.
Kan mij natuurlijk vergissen, maar goed. Kijk daar eens naar voordat je teruggaat naar de winkel.

Hartelijk dank voor uw welkom en de tip.

Bij automatische handelingen wil ik dat wel eens gauw uitschakelen. Zo ook bij de sleep timer. Nu nog even getest door omschakeling van uit naar 180 min (max).

Maakt geen ... uit. Maar ondanks dat dit op een bepaalde tijd staat, is dat dan niet na de ingestelde tijd en dan bij geen beeld. Anders zou je ook niet langer dan 180 minuten tv kunnen kijken.

Maar om een lang verhaal kort te maken hij stond uit.!

Helemaal opnieuw begonnen, dus na de fabrieksinstellingen. Het is weer ff werk maar dan heb je ook wat. En het leek ook weer goed te gaan. 24 uur later hij doet het nog prima. En dan net als zaterdag avond: We komen weer thuis, tv aan en vijf minuten later uit!

Helemaal opnieuw begonnen, dus na de fabrieksinstellingen. Het is weer ff werk maar dan heb je ook wat. En het leek ook weer goed te gaan. 24 uur later hij doet het nog prima. En dan net als zaterdag avond: We komen weer thuis, tv aan en vijf minuten later uit!

Als het precies die 5 minuten is, lijkt het toch echt op iets van een instelling. Maar wanneer je de boel op de fabrieksinstelling hebt gezet, lijkt er inderdaad iets vreemds aan de had. Tenzij het ligt aan de opstelling van het toestel (bijv. als er gedetecteerd wordt of er iemand naar het toestel zit te kijken, en die sensor afgeschermd is door een plant oid). Even een mailtje of telefoontje naar Samsung doen.
http://www.samsung.com/nl/support/warrantyinformation/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY
Zie het kader rechts.

Eerst terug geweest naar de Media Markt. Was er even erg druk, erg vriendelijk geholpen. Zonder probleem nieuw toestel gekregen. Blij Blij Blij, 24 uur lang en daarna weer na 5 minuten uit. Terug naar de basisinstelling en eerst alleen de analoge zenders binnengehaald, dus nu eerst zonder update en Ziggo module. Alle instellingen die iets uitschakelen uitgezet. Gaan 24 uur met iets minder mooi beeld de eerste test in. Blijft hij het dan doen gaan we pas verder. En nu natuurlijk ook contact opgenomen met Samsung. Wordt teruggebeld.

Hmm, vreemd. Of een fout die in een hele batch geleverde toestellen zit, of toch een instelling of incompatibiliteit in de gebruikte setting oid. Ben benieuwd waar het nu aan ligt... Als het vaker zou voorkomen, dan zou het toch wel gemeld worden door meerderen. Het is immers een populair toestel. Iig bedank dat je ons op de hoogte houdt.

Voortgangsverslag: 301211 Samsung te druk, belt terug? Vanaf 291211 stappenplan gemaakt met telkens een stap verder. Tv werkt nu met alle zenders analoog. 020112 Alles werkt nog analoog. Wel de digitale zenders binnengehaald en ook internet en de gids staan aan, nog even de 24 uur volmaken maar gevoelsmatig lijkt dit nog goed te gaan. De laatste stap zou nu dus zijn de module voor de Ziggo kaart, en de zenders digitaal gaan kijken. Dat is dan de laatste handeling die nog niet getest is, dus ........ Moet het aan de CI-module en/of aan de kaart liggen. Advies van Ziggo (uw signaal is goed) de module laten testen bij de Media Markt. Blijft ff werk een nieuwe TV.

Voortgangsverslag: 301211 Samsung te druk, belt terug? Vanaf 291211 stappenplan gemaakt met telkens een stap verder. Tv werkt nu met alle zenders analoog. 020112 Alles werkt nog analoog. Wel de digitale zenders binnengehaald en ook internet en de gids staan aan, nog even de 24 uur volmaken maar gevoelsmatig lijkt dit nog goed te gaan. De laatste stap zou nu dus zijn de module voor de Ziggo kaart, en de zenders digitaal gaan kijken. Dat is dan de laatste handeling die nog niet getest is, dus ........ Moet het aan de CI-module en/of aan de kaart liggen. Advies van Ziggo (uw signaal is goed) de module laten testen bij de Media Markt. Blijft ff werk een nieuwe TV.

Zou eigenlijk niet zo moeten zijn inderdaad. Beetje jammer. Ik zou er ook over klagen bij de Media markt en Ziggo. De eerste verkoopt immers twee producten (ik ga ervan uit dat je ze beiden daar gekocht hebt) die niet geheel compatibel zijn, en de tweede certificeert een televisie voor gebruik met een ander product dat onder eigen logo uitgegeven wordt terwijl er problemen zijn. Feitelijk heb je niet naar behoren van deze twee aankopen kunnen genieten.

Voortgangsverslag: Samsung heeft nog niet teruggebeld. Zal ook wel niet zelf terugbellen! Op 030112 21:00 Analoog via de afstandbediening de weg kwijt! Niet meer te flipperen. Maar wel Ned 1 te zien! MODULE & ZIGGO kaart aangesloten! En dan Top beeld zowel analoog als digitaal. Het is nu vrijdag 060112, alles werkt nu dus al drie dagen. Zou het gelukt zijn?

Wie weet. Lijkt me toch niet dat na drie dagen de boel nog zal uitvallen. Misschien dat er in de tussentijd een firmwareupdate is geweest oid...

Geen idee of hij ook automatisch update. Vlgs het menu moet je zelf updaten. Maar om een inmiddels heel lang verhaal kort te maken: Hij doet het nu prima, maar geen idee hoe dat zo gekomen is. Mocht er nog iets gebeuren of veranderen zal ik het zeker vermelden. bedankt voor het meedenken.

Graag gedaan. Jij ook voor het actueel houden van je situatie. Op deze manier weten anderen met hetzelfde probleem ook waar ze aan toe zijn wanneer ze dit topic vinden. Veel kijkplezier nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan