Samsung mini laptop loopt instabiel, start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gwndamian

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Ik heb op mijn werk nog een Samsung mini laptopje staan. Denk 2 jaar oud. ( type weet ik niet uit mijn hoofd )

Eerst deed hij het, even later deed hij uit zichzelf dingen zo als de Enter toets indrukken.

En nu doet hij niks meer. Alleen de lampjes gaan branden.

De HDD draait wel.

Ik heb verder geen ervaring met die dingen. Maar hoop hem toch klaar te kunnen krijgen.

Hallo,

Wat je kan doen zijn de volgende dingen.

laptop uit zetten accu er uit en de laptop aanzetten met de net adapter.

kijk op de site van samsung op de type van je laptop naar de instellingen van je brightness deze kan op een of andere reden helemaal zwart zijn waardoor je misschien niks ziet op het beeld.

haal beide geheugen kaartjes er uit start de laptop op als er geen piepjes komt dan zou er wat meer aan de hand moeten zijn bijv moederbord.

als er wel piepjes komen dan testen of de laptop wel start met de ene of andere geheugen kaart.
dat is in principe 1 geheugen kaart in beide slot's testen werkt dit dan het zelfde proces met de andere geheugenkaart.

sluit de laptop aan op een extern monitor
kijk of je hier beeld mee krijgt.

als je dit allemaal hebt geprobeerd dan kan het zijn dat het beeldscherm defect is maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen..

Ik heb hem vandaag eens even open gehaald.

De cooler draaide niet. Hij kreeg geen stroom.
Dus ik heb de cooler op een ander punt waar ook 5 volt op staat vast gesoldeerd en nu draait hij.

Ik heb hem nog niet intensief uitgeprobeert. Dat ga ik morgen even doen.

Hij heeft vandaag wel even gedraait en dat werkte wel aardig. :)

Zou mij benieuwen! :)

Geweldig. Hij doet het super.MAAR......

Er moet een nieuw toetsenbord in. Die is kaduuk.

Heb er een op ebay besteld.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan