Samsung ML1625 na installeren Horizonbox en modem werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter wilri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
zoals in het onderwerp gemeld: ik heb een nieuwe wifi modem en horizonbox van ziggo geinstalleerd en nu werkt de printer aangesloten op een tplink wps510u printerserver niet meer.
met usb direct aan de pc vista werkt de printer wel.
op de website van de link zie ik steeds wait for job. in de printerbox staat dat het document is verzonden. kennelijk is er ergens een blokkade in de wifi modem. waar zou dat kunnen zijn en hoe los ik dit op?
norton uitzetten heeft geen effect.

Magere startposting:
a. Wat bedoel je met "nieuwe wifi modem en horizonbox"? De horizonbox doet ook wifi, dus beschrijf eens precies waaraan alles is aangesloten (Vista pc, printerserver-kastje).
b. Die printerserver, welk ip-adres heeft die en waar is die op aangesloten? Ik ga er sterk vanuit dat óf (indien vast ip-adres ingesteld) die helemaal niet past op je nieuwe wifi netwerk óf (indien automatisch toegewezen ip-adres) dat hij nu dus een ander ip-adres heeft als waar de Vista computer vanuit gaat om naar te printen.
Ik neem aan dat het op het printserverkastje mogelijk is om een instellingenpagina uit te draaien, dus doe dat en kijk welk ip-adres dat kastje nu heeft en vergelijk dat met het ip-adres waarop de Vista PC de printer(-kastje) verwacht.

Tijs.

Tja. Welkom in de wereld van de Horizonbox. Mooi ding, op 1 puntje na. De horizonbox probeert je netwerk over te nemen. Leuk voor de meeste toepassingen, maar niet in een situatie waarin je al een eigen netwerk en DHCP server hebt.

Enige optie is om handmatig de zaak in te stellen op de horizonbox via het instellingenmenu en de webinterface van de horizonbox. En dan nog is het niet optimaal, want de netwerkpoorten op de Horizonbox blijven neen eigen netwerk vormen in de IP reeks van je bestaande netwerk.

-Vast IP adres instellen op je Horizonbox
-Instellen dat de Horizonbox achter een bestaand modem zit
-DHCP server van de horizonbox uit (let op, het instellingenmenu blijft aangeven dat DHCP actief is, ook al staat dit uit. Via de webinterface kun je de echte status lezen)
-DNS en gateway kun je niet handmatig instellen, maar die haalt hij van je netwerk af
-De horizonbox blijft op zijn eigen netwerkpoorten DHCP uitdelen in je eigen reeks vanaf 200 en hoger. Die zul je om eventuele problemen te voorkomen moeten blokken in je eigen DHCP server (router)

Op dit moment geen echt deugdelijke oplossing voor handen. De horizonbox is nog erg nieuw voor Ziggo en haast om dit netwerkdeel te fixen is er niet echt lijkt het.

Ik vermoed namelijk dat je printer wat tegenstrijdige instellingen heeft doorgekregen van de horizonbox.

De eerste stap lijkt mij om de wps510u opnieuw te configureren. Als je een nieuw modem hebt gekregen heb je ook een nieuwe SSID (netwerknaam) en nieuw wachtwoord en mogelijk ook nieuwe IP adressen. Je zult dan eerst de wps510u op het nieuwe WiFi netwerk moeten aanmelden wil de printer gaan werken.

Daarvoor moet je wel een laptop of pc via USB eerst aan de wps510u hangen anders kom je de instellingen niet in.

Dank voor de reacties. Het is opgelost. Een belletje naar de helpdesk van Ziggo: sluit de horizonbox aan op pc met lankabel, ga naar de website van de box en zet de wifi 2,4 en 5 ghz uit.
Start de modem opnieuw en installeer de server opnieuw en alles werkt weer.

Dus even voor onze beeldvorming (gokje van mijn kant):
a. Je hebt (nu) een Horizonbox die geen wifi meer doet maar de rest wel (dus zich als een bedrade router gedraagt). Geeft ook nog steeds ip-adressen uit aan bedrade apparaten (namelijk in de 192.168.192.x ip-reeks).
b. Je "nieuwe wifi modem" is ook een router, maar dan eentje waarmee zowel bedraad als draadloos te verbinden is. De "nieuwe wifi modem" is bedraad verbonden aan de Horizonbox en geeft ip-adressen uit aan bedraad of draadloos verbonden apparaten in een andere reeks dan 192.168.192.x. De printerserver en de Vista computer zijn aan "nieuwe wifi modem" aangesloten.

Graag dat nog even toelichten en dan je vraag de status opgelost gegeven, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan