Samsung S23 Ultra

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste, ik heb dus genoemde GSM en gebruik deze o.a. bij het navigeren tijdens mijn lange fietstochten. Ik heb een GSM houder op het stuur. Die houder heb ik aangepast zodat het een soort van dockingstation is geworden. Ik heb dus een USB-C kabel aan die houder gemonteerd zodat door trillen de printplaat, lees USB connector, van de GSM niet beschadigd. Ik heb aan het stuur ook een tasje hangen met daarin een powerbank. Nu mijn vraag: Tijdens het fietsen krijg ik soms de melding dat ik de GSM direct moet loskoppelen. Dat doe ik dan ook en zie dat de GSM 100% is opgeladen. Is die 100% de reden van die melding of is er toch iets mis met de verbinding. Mijn Samsung A70 die ik voorheen gebruikte had deze melding niet en kon ik de hele dag zonder problemen aan de powerbank hangen.
Oh ja, mijn app tbv navigatie is zo ingesteld dat het scherm van de GSM alleen aangaat wanneer ik de rijrichting moet aanpassen, dus inbranden oid is er niet bij.

Zo'n melding krijg je als er een vocht/kortsluiting probleem probleem is geconstateerd lees ik via AI.

Via Instellingen kan je bij Batterij > de Batterij bescherming aanzetten. Dan wordt het opladen gelimiteerd tot 85%. Komt zeer ten goede van de levensduur van de accu.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Zo'n melding krijg je als er een vocht/kortsluiting probleem probleem is geconstateerd lees ik via AI.
De meest dramatische melding van Samsung die na 10 jaar nog steeds waardeloze sensoren gebruikt. Elke telefoon die ik gehad heb heeft wel eens die melding gehad. Soms is die melding en beveiliging na een paar dagen verdwenen, maar soms pas na een maand of langer.....
En nee, ik dompel mijn telefoon niet onder water!

Tegenwoordig laad ik altijd mijn telefoon lekker draadloos op. Werkt prima!
Misschien neem ik volgende keer een Fairphone ofzo.

Ik ben wel benieuwd naar exacte melding, een telefoon gaat niet zomaar enkel waarschuwen dat de stekker er onmiddellijk uitgehaald dient te worden. Daar staat wel een reden bij. Al is dat vocht(gejank) al een reden, maar ook als het warm is kan de telefoon zich deels blokkeren.

Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Vandaag weer buiten gefietst en ik heb eens goed opgelet. Bij de start was de accu niet volledig vol en begon deze dus te laden. Na een tijdje zag ik dat die 100% vol zat. Nog 1 uurtje later de eerste keer de melding, ik heb die dit keer ook goed gelezen en zag dat er idd een vochtprobleem zou zijn. Nu is het weer kurkdroog en van vocht kan geen sprake zijn of moet zijn dat door de temperatuur in de GSM iets van condens ontstaat. Dat laatste heb ik ook met het display van mijn ebike, zodra de zon erop schijnt, komt er een klein beetje condens aan de onderzijde van dat display en is even later weer weg. Maar goed, na die melding de GSM iets omhoog in de houder geschoven zodat de USB stekker eruit was. Druk op OK en de melding was weg. 10 minuten later de GSM weer terug aan de powerbank gehangen en geen meldingen meer gehad. Ik ga zoals geadviseerd, opladen beperken tot 85%.

Dank voor het meedenken

Ik raad eens aan om een andere kabel te proberen. Als een andere kabel dit probleem heeft, dan kan het zijn dat er vuil in je connector zit. Dit kan je voorzichtig met een satéprikkertje eruit halen.

Ik hou de tip van @Aar ook in gedachte maar heb juist de instelling van laden ingesteld tot 85%. Hierbij wordt geschreven dat het constant 100% volhouden van de accu, voor de accu niet gezond is. Wanneer de S23 aan de powerbank hangt, wordt deze dus constant bijgeladen en zal dit waarschijnlijk die melding veroorzaken. Deze week ga ik ongetwijfeld nog buiten fietsen en ga kijken of die melding opnieuw optreedt wanneer de accu voor max 85% vol zit.

Terug
Bovenaan Onderaan