Samsung Smart TV op "oude" versterker zonder optisch aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosch

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Vraagje waar ik al enige tijd mee worstel en volgens mij ben ik niet de enige :

Heb een mooie Samsung Smart Tv gekocht vorig jaar en die aangesloten op mijn satelietontvanger.
De audioverbinding naar mijn versterker komt rechtstreeks van de satelietontvanger.
Het vervelende is echter dat het geluid dan niet synchroon loopt met het beeld.
Dan maar het audio signaal van de TV op de versterker aansluiten ? Is dat een oplossing ? Is het geluid dan wel synchroon ?
De TV heeft echter alleen een optische digitale uitgang. Ook geen scartaansluiting waarvan ik het audio-out signaal van kan aftappen middels een adapterstukje.
Mijn (kwaliteits) versterker heeft alleen cinch aansluitingen.
Weet iemand misschien een passende oplossing ? Die ook werkt met HD en Dolby? ,want dat wil ook nog wel eens een probleem zijn.

Alvast bedankt !

Ben bang dat het bij stereo zal blijven, je zou aan een DAC digitale audio converter kunnen denken om het optische digitale signaal om te zetten naar een analoog.
Hoofdtelefoonaansluiting kan ook nog met een jack 3,5mm stereo naar 2 x cinch/tulp.
Een scart zou ook alleen analoge signalen hebben gehad, overigens.

Hoofdtelefoon uitgang gebruiken werkt ook niet lekker . Ik heb al een verloopkabeltje geprobeerd maar kennelijk is het signaal dan onvoldoende of ongeschikt om het direkt aan te sluiten op de versterker ingang.
Bovendien schakelt dan het geluid van de TV uit. Niet handig als je normaal gesproken gewoon het TV geluid gebruikt en af en toe het geluid via je stereoinstallatie wilt hebben. Dan moet je elke keer aan de achterzijde van de TV het kabeltje in - of uitpluggen. Een permanente aansluiting geniet dus de voorkeur.

Bestaat er niet zoiets als een optisch-naar-cinch adapter of converter ? Iemand een aanbeveling met merk en/of type misschien ?

Melde ik al in de eerste zin.:shocked:

Zijn er zat, zoek op dac of digitale audio converter.

Iemand een bepaalde voorkeur ? Hoe bepaal je wat een goede DAC is ?
Is er een wezenlijk verschil in b.v. samplingrates van 48,96 en 192 kHz ?

Groetjes
Rosch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan