Samsung Smart tv wilt niet met internet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joranpoort

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Ik heb nu de nieuwe Samsung 46es6100.
Hij doet het heel goed, alleen heb er 2 problemen mee, misschien kan een van jullie me helpen?

- Ik heb tv via de kabel, en elke zender doet het goed, behalve nederland 1, die stoort de hele tijd, en je krijgt groene/roze strepen over het scherm.

- De internetconnectie doet het niet; ik heb al veel geprobeerd, maar tot nu toe is de enige oplossing die het doet heel de netwerkbeveiliging uitschakelen. Dan kan de tv wel internetverbinding krijgen. Alle andere oplossingen die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn:
- WPS (pin)
- WPS (PBC)
- WPA2
deze hebben het allemaal niet gedaan.

Ik kan er geen ethernet kabel insteken, want de tv staat een hele afstand van mijn router.

Ik heb een fritzbox.

Staat in de router de WPS geactiveerd en ook de eventuele hardware button?

Indien je een bouwmarkt coax kabel en connectoren gebruikt kan het verlies op die kabel aardig oplopen, weet niet hoe lang die coax is.

Ik heb het via de fritz.box site gedaan, en de modem/router (wat is het verschil??) zag wel de tv met WPS (pin) alleen de tv zag niet de router/modem.

het is een doeland (kwikfit) kabel. Met een lengte van 10 meter. Het gekke is dat ALLE andere zenders het perfect doen, alleen nederland 1 niet

internet zal toch via een utp kabel of een usb wifi dongel moeten.
Hier werkt het perfect.

TV via de kabel van welke provider?
Kijk je nog analoog?

Wat voor dongel moet het dan zijn? een speciale samsung dongel of is elke USB dongel goed?

Het is digitale kable tv, van Rekam. Gebruikt dezelfde technologie als Caiway dacht ik.

ik gebruik de samsung dongel.

digitale tv zeg je heb je dan wel de decoder er tussen?
Heb je wel via de decoder de kanalen opgehaald.

We hebben geen decoder nodig, want het is een DVB-T tv, dus dan heb je geen decoder nodig.
En het is het gekke dat alle zenders het (zelfs in HD) helemaal doen, en alleen nederland 1 stoort.

Ik moet zeggen dat het nu wel een stuk minder is (ik kijk momenteel nederland 1) en het is wel een stuk minder dan eerst, maar je hebt nog altijd haperingen in het beeld.

maar dat gaat via een smartcard?

nee, het gaat per huis. Bijv. wij kunnen oneindig veel tv's aansluiten met deze kabels, als we genoeg aansluitingen hebben. het gaat gewoon rechtstreeks van de muur naar de tv via de coax kabel.

oké dat fenomeen ken ik nog niet.
maar zo te lezen heb je dan toch een " vuile " aansluiting.

oke, en hoe kan je dat oplossen? Nieuwe kabel kopen of ligt het aan de aansluiting in de muur?

Ik heb nog een vraag, er staat wel een pauze op de afstandsbediening, maar als ik daarop druk (heb de usb-stick al geformatteerd) krijg ik:
Dit apparaat is niet geschikt voor opname of timeshift.

Ligt dit aan de tv of usb-stick?

timeshift dan moet de aansluiting retour geschikt zijn.
Daar heb ik bij ziggo een special versterker voor geplaatst.
Je zou dit even na moeten vragen bij je TV aanbieder.

stekkers en kabel gebruiken die niet uit de doe het zelf shop komen.
ga desnoods naar een satteliet winkel.

Ik ga het aan rekam vragen.
Weet iemand een goede coax kabel (langer dan 10 meter) die je online kan bestellen?

dat zou je hier kunnen doen http://www.allekabels.nl/

maar is er jullie woonplaats niet een elektronica zaak die dat verkoopt.

Jawel maar ik weet niet of zij misschien ook de bouwmarkt kabels verkopen, hoe kan je het verschil zien?

Ik heb de oplossing voor het internet gevonden!
Ik heb de firmware ge update via USB en hij doet het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan