Samsung Story 1,5 TB Harddisk geblokkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Channielove

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Zaterdag had ik mijn harde schijf (Samsung Story 1,5 TB) aangesloten op de computer en toen werkte hij nog perfect. Gisteren heb ik hem weer aangesloten en kreeg ik weer de vraag of ik m wilde laten controleren voor ik verder ging of gewoon door te gaan zonder controle

ik had per ongeluk de knop aangeklikt zodat hij gecontroleerd zou worden, terwijl dat niet de bedoeling was. Daarom drukte ik op annuleren. De schijf was daarna echter niet meer toegankelijk! ik kon er niet meer in komen!

De schijf geeft aan dat er geen geheugen beschikbaar is en dat het een FAT32 soort is (nou ben ik dus echt een leek, dus ik heb geen idee wat dat betekend maar schijnbaar is het belangrijk dat jullie dat weten(zo heb ik bij andere vragen gezien))

heeft iemand een idee wat ik moet doen om weer in mijn schijf te kunnen?

alvast bedankt!

p.s. ik ga zelf proberen om vanmiddag diezelfde controle in zijn geheel te laten uitvoeren (heb ik gisteren geprobeerd maar ik moest weg voor hij klaar was en er was toen niemand meer thuis om dat in de gaten te houden) dus ik zal laten weten of dat heeft gewerkt. (ikzelf denk/hoop namelijk dat het daarna weer goed is)

Fat32 is voor de wat verouderde systemen en zeker niet geschikt voor een 1,5 TB HD. Dat moet NTFS zijn.
Ik vrees voor u dat de HD in zijn geheel geformateerd moet worden.

Maar dan bent u wel alles kwijt wat er op die HD staat.
Daarom zou ik eerst een reperatie poging wagen.
Download daartoe de Hirens boot cd.
Die kan hier http://www.megaupload.com/?d=B3W76E50 of hier http://www.filestube.com/119ed4b9f9f...otCD-10-6.html vandaan gedownload worden.
Download de zip-file, unzip het geheel.
Dat resulteert in een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met Nero brander, of het gratis product CDBurnerXP, maar er staat ook de file BurnCDCC.exe in deze geunzipde files waarmee een iso-cd gebrand kan worden.

Start de PC op met deze iso-cd en kies voor starten van de mini-XP. Die wordt dan vanaf de Hirens CD gestart.
Als dat gelukt is dan als eerste kijken of met deze Windows de HD gezien wordt.
Als dat lukt dan asap de belangrijkste gegevens veiligstellen op een extern medium (USB-HD of stick)
Deze Hirens XP uitgave heeft een heleboel tooltjes. Ik dacht dat dat rechtsonder in het windows scherm een icoontje staat om de tools te voorschijn te halen. Daar zitten ook HD-repairtools bij.

Succes.

Je kunt de HD ook omzetten van FAT32 naar NTFS zonder data verlies in windows omgeving zelf mocht je de HD wel weer werkend krijgen.

ok beetje laat maar het is al opgelost.
ik heb m de volgende dag weer aangesloten (kon t niet loslaten) en kreeg toen weer de vraag of ik m wilde laten controleren
ik heb toen nee gezegt en ik kon weer in mn bestanden.
verder heb ik dus niks verandert of wat dan ook.

thnx allemaal voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan