Samsung Syncmaster problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dada
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dada

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Ik heb een Samsung Syncmaster 226BW, deze werkt niet goed meer.

Het probleem is als volgt. Als de computer meer dan 3 uur heeft uitgestaan / stand-by pakt hij hem niet meer. Het beeldscherm blijft dan gewoon zwart en het lampje knipperen. Hij geeft geen melding van geen signaal o.i.d. Ik moet de computer dan 3-5 keer herstarten voor dat mijn beeldscherm wel het signaal opvangt. (dit doet hij tevens ook als die een aantal uur heeft uitgestaan en ik hem weer moet opstarten...Hoe kan dit en hoe verhelp ik dit? of is de monitor gewoon kapot? het beelscherm is bijna 4 jaar oud

Als ik eerlijk ben heb ik meer het vermoeden dat het probleem bij je pc ligt dan bij de monitor.
2 dingen die je daarbij kunt testen:
a. Sluit een andere monitor aan aan je pc, en doe die standby/uit test. Krijg je dezelfde resultaten, dan ligt het aan je pc.
b. Sluit de Samsung monitor aan een andere pc (die zeker geen problemen heeft met opstarten/uit standby komen) en kijk of het probleem daar ook geldt. Is er dan geen probleem, dan ligt het aan je pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
aan de pc kan het niet liggen zit net een nieuwe video kaart in, want pc deed niks meer, en de pc is opgestart op een andere monitor en daar starte die meteen op...

Ok, dan neem ik aan dat je inderdaad een probleem met de monitor zou kunnen hebben. Hopelijk reageert er nog iemand met tips.

Tijs.

Hallo,
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem...zelf heb ik het vermoeden dat het ontstaan is nadat ik de power save mode heb aangezet, inmiddels allang weer uitgezet, maar helaas blijft het beeldscherm zwart met een knipperende blauwe aan/uit knop. Soms kwam er wel een signaal door na ongeveer 30 minuten, maar dat gebeurt nu ook niet meer...heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn Samsung Syncmaster 940 NW: zwart beeldscherm, blauw lichtje van de monitor blijft pinken en blijft na minstens een half uur eindelijk niet meer pinken en dan is er (soms) mogelijkheid mijn browser te starten als het beeld tenminste aanblijft en niet terug zwart wordt. Wie kan er een oplossing geven of moet ik de monitor vervangen ?

Hartelijk dank beste SunnyF, maar vermits ik twee linkerhanden heb zal dat 'klusje' voor mij niet te doen zijn, trouwens ik had nog nooit gehoord van 'capacitors' want technisch ben ik een complete zero ! En laten herstellen door een of ander PC-winkeltje zal misschien zo veel kosten als de aanschaf van een nieuwe monitor of een degelijke occasie. Het zal dan zeker geen Samsung Syncmaster meer zijn die trouwens nog niet zo heel oud was (5 jaar) . Toch zeer bedankt voor de tip !

Hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem (zie mijn post: nieuwe behuizing-->beelscherm zwart)

Ik heb een lg flatron w27
Hardware overgezet in andere behuizing en kreeg het probleem dat hij een soort op stand by mode stond.
Beeld stond aan en lampjes knipperde en beeld bleef gewoon zwart.
Heb het al met andere videokaart,pc en ander beeldscherm geprobeerd maar lijkt niet te helpen.

Hoop dat er iemand meer over kan vertellen.

@bartjee96 : Dan bij je eigen topic blijven.Meeliften/inbreken is niet wenselijk en je probleem zou wel eens van andere aard kunnen zijn.Tevens is dit topic orgineel uit juni.

Een slotje gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan