Samsung SyncMaster T200 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwePC

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Gisteren voor het slapen gaan PC netjes afgesloten zonder zichtbare problemen.

Vanmorgen staat monitor LED'je te knipperen met een interval van 1 seconde. Volgens de handleiding is dit de Energie bespaar modus. Alleen kan ik de monitor niet meer uit deze modus krijgen. Bij het aanzetten van de computer duren de intervallen even wat langer om vervolgens weer in de Energie bespaar modus te springen.

Wat heb ik gedaan om het op te lossen? (te proberen)
  • Voeding er af en er weer op
  • Kabel tussen video kaart en monitor los gekoppeld
  • Source knop zijkant van monitor gedrukt, vervolgens een willekeurige toets gedrukt op toetsenbord, pc stond aan

Het resultaat was elke keer hetzelfde, hij bleef in dezelfde modus staan. Enig idee mensen? of moet ik gaan vrezen voor een defecte monitor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Er staat nog meer in de handleiding.

Q: Er verschijnt niets op het scherm. Knippert de stroomindicator op de monitor met een interval
van 1 seconde?
A: De monitor staat in de modus Energie besparen.
A: Druk op een toets op het toetsenbord om de monitor te activeren. Het beeld komt nu terug op
het scherm.
A: Als er nog steeds geen beeld is, drukt u op de toets ' /SOURCE'. Druk vervolgens nogmaals
op een toets op het toetsenbord om de monitor te activeren. Het beeld komt nu terug op het
scherm.

John bedankt voor de reactie, jammer genoeg had ik dit ook al gedaan, alleen niet zo goed omschreven in mijn bericht.

Maar ik heb nu een vreemde update op het verhaal. Ik zag zonet in een keer dat de intervallen van mijn beeldscherm weer normaal waren. Dus ik zet de PC aan, en in eerste instantie geen beeld. Wel rare intervallen op beeldscherm LED. Toen windows volledig was opgestart verscheen er langzaam beeld, eerst heel donker, en na een second of 15-20 was het helemaal helder.

Bij windows prestatie index had ik een keer een score van 1.0 op grafisch gebied. Heb opnieuw laten indexeren. Staat nu weer 5.9 als score.

Heb drivers voor de zeker ge-update van mijn videokaart. Mocht er nog wat veranderen dan laat ik het weten

Helaas, vanmorgen knipperde het LED'je weer met dezelfde 1 seconde intervallen. Monitor staat dus weer in Energie Bespaar Modus.

Iemand een idee?

Update:

Heb me ouwe monitor uit de kelder geplukt, deze werkt prima. Vrees voor defecte monitor lijkt uit te komen. Contact opgenomen met leverancier, monitor valt namelijk net buiten garantie. Wachten op antwoord van Azerty.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan