Samsung TV geluid afspelen op Samsung Home Cinemaset

• Onderwerp starter Onderwerp starter SVDK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SVDK

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Hallo,

Sinds kort heb ik een Samsung TV aageschaft (Samsung UE46F6400) en een Samsung Home Cinema set (Samsung HT-F6530W). Het lukt mij wel om een DVD via de TV af te spelen maar niet om TV geluid van televisieprogramma's op mijn Home Cinema set af te spelen. Ik krijg dan de melding: "Sluit een optische kabel aan tussen dit apparaat en externe digitale apparaten zoals een kabel- satellietontvanger".

Mijn vraag is waarom werkt dit niet gewoon via een HDMI kabel? En moet ik hiervoor inderdaad een optische kabel aanschaffen of heb ik de Home Cinemaset verkeerd met de TV aangesloten?

Alvast bedankt :)

Hoi,

De hdmi kabel geeft alleen geluid van de home cinema naar tv zal op de tv op een ingang zitten dus kan je zo geen geluid van de tv naar de home cinema krijgen .Dan lijkt mij de optische kabel inderdaad de best optie

Als de TV evenals als de HCS een HDMI (ARC) aansluiting had kon je dit doen. Dit is HDMI met een Audio Return Channel.
Echter je HCS heeft geen HDMI (ARC). (TV wel)
Zal dus inderdaad via een optisch kabeltje moeten. :(

Kabeltje kopen is inderdaad wat je moet doen. Zo heb ik hier ook mijn setje aangesloten. Die toslink kabeltjes kun je het beste via internet bestellen dan is het allemaal niet zo duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan