Samsung TV HDMI blue screen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hallo,

Sinds gisteren ben ik weer begonnen met gamen op de PS3.
Mijn broertje en ik hebben allebei een PS3 in onze kamers, ik had dus een spel een tijdje gespeeld en vond het allemaal er zo blauw uitzien.
Ik dacht dat dit normaal was, maar toen ik op het scherm van mijn broertje keek bleek er iets niet te kloppen in mn set-up, hij speelde hetzelfde spel, maar zijn kleuren waren normaal.
Het probleem is dat op mijn TV het beeld blauwig is als ik op HDMI overschakel en mn PS3 aanzet.
Ik kan nog wel de games spelen etc, het is alsof ik door een doorzichtige blauwkleurige bril kijk.

Dus ik ging kijken waar het aan lag, ik heb 3 verschillende HDMI kabels getest, daar lag het niet aan.
Mijn PS3 op zijn TV, daar lag het ook niet aan.
En daarna zijn PS3 op mijn TV, toen zag ik dat het aan mijn TV lag.

Mijn tv: Samsung P2770HD

Ik heb nog niet gekeken of ik garantie heb (dat hoor ik morgen), maar ik vroeg me af of iemand iets meer weet van dit probleem?
Misschien dat ik het zelf kan oplossen.

Mvg,
Roy

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zal een kabel probleem zijn, je kabel die een beetje stuk is, en het ene kleur door het andree laat be invloeden, probeer eens een ander

update: netgeziendat eenandere kabelnietgaat, kijk idd eens voor ermee te gaan naar de winkel van de verkoper, en die daa eens aan te zetten, zodat die eens ziet wat hetis, mss iets met hetv logic board

Laatst bewerkt:
Misschien kan je de stekker even van de tv uit het stopcontact halen en even paar minuutjes wachten en weer aanzetten.
Kan soms wel is werken bij tv,s

@aloew

Wat een rare reactie. Een tv hoort gewoon zijn werk te doen. Een stroomonderbreking heeft hier geen invloed op.

@TS

Dit is inderdaad een geval van garantie claimen. Mocht je geen garantie meer hebben, heb je een probleem.
Je zou ook nog een andere HDMI-aansluiting kunnen proberen. Misschien is de ene die je gebruikt wel kapot.

@aloew ipv een paar minuten heb ik een hele nacht zitten wachten :P maar dacht mocht niet helpen.

@bassie9 ik heb helaas maar 1 HDMI ingang

Test eerst eens met een ander apparaat dat een HDMI aansluiting heeft, bijv. een laptop of zo, voordat je aan garantie gaat denken.

@bassie9

Bij mij heeft het toch echt een keer geholpen!
Bij mijn Sharp tv had ik ook een probleem met de HDMI aansluiting, verkleurt beeld en beeld stond niet meer gecentreerd op de tv,
na stroom eraf en er weer op was het HDMI kanaal gewoon weer goed.
Daarvoor natuurlijk al met andere HDMI kabels geprobeerd en was eigenlijk al van plan om naar een tv reparatie winkel te gaan.
Het is iets wat je in een paar minuten kan checken, kost geen geld, hoeft er niet voor te bellen of voor naar de winkel.
Maar goed, zal wel een bijzondere tv hebben of zo!

Helaas dat het niet geholpen heeft voor roy212.

@roy212

heb je al gekeken of je beeldinstellingen van je tv normaal staan en daar niet iets veranderd is?

Laatst bewerkt:
De tv al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Softwareupdate al uitgevoerd?

TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen, WEL geholpen!! :D
Niet verwacht om eerlijk te zijn mja, iedereen bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Zit er misschien iets fout in je kleureninstellingen van je TV? Misschien zit daar iets fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan