Samsung TV op computer aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
Ik heb een LED Samsung UE40C6000. Momenteel gebruik ik nog mijn USB van 4 gig om films af te spelen, maar ik zou ook graag mijn muziek (> 64 gig) etc op de TV willen hebben.

- Samsung heeft een dongle, draadloos (allshare) verbinden. Kosten zijn hoog (ding kost al 55 EUR) en vertrouw het draadloze niet qua verbinding (heb KPN ADSL lite). Nadeel is dat de computer dan wel moet aanstaan.

- TV verbinden met LAN naar router, computer is ook verbonden met de router via LAN. Hier heeft samsung een speciaal programma voor te lezen op: http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf

Verder zit ik te overwegen gewoon een stille kleine externe HD te kopen om de data (muziek) van mijn compu op te zetten. Deze kan ik dan achter de TV plaatsen en verbinding laten maken via USB. Nadeel: loskoppelen en naar compu lopen (nieuwe films etc).

Suggesties? Ideeen?

je computer kan je natuurlijk rechtsstreeks ook op de tv plaatsen maar volgens ik die pdf lees zou het perfect moeten mogelijk zijn om via lan (ook via de modem / switch) verbining te maken ik weet nu niet hoe get zit op de DHCP van jou welke deze instelling is denk dat broadcast filter zal af moeten zetten

Samsung UE40c6000 TV

Ik heb een LED Samsung UE40C6000. Momenteel gebruik ik nog mijn USB van 4 gig om films af te spelen, maar ik zou ook graag mijn muziek (> 64 gig) etc op de TV willen hebben.

Verder zit ik te overwegen gewoon een stille kleine externe HD te kopen om de data (muziek) van mijn compu op te zetten. Deze kan ik dan achter de TV plaatsen en verbinding laten maken via USB. Nadeel: loskoppelen en naar compu lopen (nieuwe films etc).

Suggesties? Ideeen?
Wat ik gedaan heb (heb dezelfde tv) is via het Media Center Programma van Windows (7) de muziek en films streamen naar mijn TV. Dit werkt perfect. Je kunt ook een andere streaming server op je PC installeren zolang het maar DLNA ondersteunt (bijvoorbeeld Twonkey). Ook smart phones apps(Android en iPhone 4) ondersteunen DLNA, dus kun je foto's en filmpjes direct op je TV bekijken via je Wi-Fi netwerk als je thuis komt. Dit is wat mij betreft het leukste aan deze TV.

Hoe heb je dat gedaan?

Hey BenTheMan, klinkt geweldig. Hoe heb je dat gedaan? Ik heb windows vista en ook de zelfde Samsung tv. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan