Samsung U900 Soul Klokweergave?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een samsung soul. Voorheen heb ik altijd sony ericsson toestellen gehad dus het is nogal wennen. Het meeste heb ik uitgevogeld maar 1 ding zit me nog dwars:
Op het beginscherm van de telefoon, met je achtergrond enzo, is iets ingesteld genaamd de 'klokweergave'. Daarbij loopt er een half doorzichtig balkje dwars over het scherm met daarin de datum en de tijd heel groot. Maar ik vind dat nogal nutteloos want helemaal bovenin het scherm staat de tijd ookal in het klein aangegeven.
Dus mijn vraag is, is dat uit te schakelen? Ik krijg het niet voor elkaar maar ik ben dus geen samsung kennen en hoop dat iemand mij hiermee misschien kan helpen.
Bedankt alvast!

Laat ik nou zelf ook de Samsung U900 soul hebben ;)
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.. : Gevonden !!!

Jah, ik heb inderdaad ook een doorzichtig balkje lopen met de tijd en datum,
Je moet naar je Menu gaan, selecteer "Instellingen".

Selecteer de 3e optie: "Display en Verlichting".
Selecteer nu de 1e optie: "Display"
Selecteer nu de 2e optie: "Achtergrond"

Je zult zien dat het rondje ingevuld is bij: "Thema Gebruiken"
Je kunt dit nu aanpassen in "Afbeeldingen" waarna hij naar je "Mijn bestanden"
gaat om zo een afbeelding te selecteren voor een achtergrond.

Je kunt nu keuze maken bij het mapje "Afbeeldingen" tussen Afbeeldingen beller
en "Achtergrond", klik op de laatste en je krijgt een mapje met verschillende
achtergronden. Kies er eentje uit door op "Ok" te klikken. Je krijgt een voorbeeld, als
je tevreden bent kies je instellen, om een ander te selecteren ga je terug.

Ook heb je misschien gezien dat je "Living World" kunt kiezen bij de keuzes: "Thema Gebruiken", "Afbeeldingen" of "Fotopresentatie", Living World is een dynamische achtergrond die veranderd als het later wordt, bij nacht heb je een donkere achtergrond en in de morgen is hij dus lichter. Je ziet een molen, een weide en wat vogeltjes.

Zo kun je het dus verhelpen !! :)

Groetjes,
RTP

Wauw bedankt!!

De optie Living World had ik nog niet eens gezien, wat leuk zeg!!

Het balkje gaat overigens nog steeds niet weg wanneer ik gewoon een afbeelding als achtergrond kies. Maar met de optie Living world heb ik het balkje niet in beeld in ieder geval dus daar hou ik het nu even bij, ik vind hem wel mooi!

Bedankt voor je antwoord en je hulp!:thumb:

Groetjes, Lis

Bij het zelfde menu "Display" kan je bij optie 6, de klokweergave ook veranderen in 3 verschillende stijlen (onderste optie). Ik vind de eerste het mooist, maar het is wat bij jouw past. Dan heb je geen grijs balkje, maar nog wel de datum aan de linker- en de tijd aan de rechterkant.

Groetjes,
RTP

Bij het zelfde menu "Display" kan je bij optie 6, de klokweergave ook veranderen in 3 verschillende stijlen (onderste optie). Ik vind de eerste het mooist, maar het is wat bij jouw past. Dan heb je geen grijs balkje, maar nog wel de datum aan de linker- en de tijd aan de rechterkant.

Groetjes,
RTP

Ja ik heb het gezien inderdaad! Ik vind uiteindelijk die ook mooier, in ieder geval niet meer dat balkje over het hele beeld.

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om het toetsgeluid te veranderen?

Dat is wel mogelijk.
Ik zal weer eens voor je kijken.

Ga naar het menu en selecteer "Instellingen"
Kies voor "1. Telefoonprofielen"
Bij "Normaal" selecteer je "Opties" kies dan "2. Bewerken"
Ga 2x naar rechts (zodat je op het 3e tabblad komt).
Ga 3x naar beneden zodat je bij "Volume telefoongeluid" komt en druk op >> of kies "Opties" en dan "1. Wijzigen" en zet het volume op 0 (stil).

Als je nu gebeld wordt speelt hij wel geluid, maar geen toets/piepjes/klikjes voor de toetsen.
Het is ook mogelijk om het melodietje te veranderen

Groetjes,
RTP

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan