Samsung UE32B7020WPXXN LED televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo iedereen,

Ik heb de UE32B7020WPXXN LED televisie van Samsung.
Het probleem hierbij is dat deze soms uitvalt. Wat regelmatig voorkomt is dat gezichten of andere delen van het scherm soms overgaan in gekleurde blokjes voor een 2 tal seconden.
Denken jullie dat dit een softwarematig probleem is of zou het kunnen dat er een component stuk is in de televisie? (Condensator ofzo?)
De garantie vervalt op 3 januari 2012.

Alvast bedankt!

Niet dat ik een directe tip voor je hebt, maar de symptomen die je beschrijft lijken meer op een signaal-storing van de televisieprovider (UPC etc.) dan een probleem met de tv.

Test het dus ook eens als je DVD-speler of (liever nog) een Blue-Ray speler aansluit en dan een dvd/Blue-ray schijfje bekijkt. Treedt het probleem dan niet op, dan zit het óf in het signaal vanuit je TV-provider óf in de 'tuner' van de tv, lijkt me.

Tijs.

met die samsung toestellen kan je een firmware update doen
heb ik met de mijne ook gedaan,is een hele verbetering geweest:thumb:

Behalve dat je instellingen dus lekker overschreven worden! Voor de rest helpt het wel.

Blokjes in je scherm is in de regel een probleem met het signaal, niks aan de hand met je TV.

Dat is niet vermeld in de startposting. Vertel meer over de omstandigheden waaronder dat gebeurt en wat er dan op je scherm te zien is etc.

Tijs.

Wel, het opnieuw opstarten gebeurde op een willekeurig moment, zonder dat we aan één van de afstandsbedieningen aankomen.

Intussen is er een nieuw probleem opgedoken. HD-zenders kunnen we nu niet meer bekijken. Het geluid is zeer slecht en er komt bovenaan een balkje bij met een andere zender. Onder die balk wordt het grote beeld ook in blokken gezet. HD-zenders kunnen dus niet meer bekeken worden.

Iemand die ervaring heeft met LED televisies van Samsung? Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen? De TV is immers nog maar 2 jaar oud en de garantie verloopt over iets minder dan één maand. Wat als er terug een probleem opduikt wanneer hij terugkomt van de garantie? (Ik heb al verhalen gelezen van andere mensen die hun televisie gerepareerd terugkrijgen, en dat hij na een paar dagen terug problemen heeft.)

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me een probleem met (in ieder geval) de tuner. Eerst contact opnemen met je tv-provider om na te gaan of zij een probleem hebben met het signaal en indien niet, de tv naar de winkel/dealer terugbrengen voor reparatie/garantie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan