Samsung UE46D8000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flinstonesat

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2001
Dag iedereen,

Heb hier eigenlijk nog nooit geweest op dit forum ben benieuwd of er hier slimme bollen zijn.
Denk ook dat ik hier wat ik ga vertellen voor velen interessant kan zijn.
Kheb me in maart dus bovenvermelde tv aangekocht. Ik ben er heel tevreden over alles werkt prima zelfs de twee bijgevoegde 3D brillen werken perfect een knopje indrukken op de bril en er ontstaat een autamische synchronisatie naar 3D.
Zelfs bestaat in een zekere mate 2D films om te zetten naar 3D alhoewel het niet het zelfde resultaat is als een originele3 D film.
Nu ik denk wat betreft de beeldkwaltieit en de geluidskwaliteit niet ma geklaagd worden over de tv.
Veel wordt er in de winkel gekeken naar de kwaliteit van het beeld minder wordt er rekening gehouden met bv de mogelijke aansluitingen op bv een hme cinema.
En nu komt mijn probleem.
IK had vroeger een conventionele beeldbuistv en deze was verbonden met een sattelietontvanger en had ook met de sattelietontvanger een stereo audiouitgang verbonden met mijn stereoinstallatie kwam het geluid dus ook uit mijn stereoinstallatie.

Dus heb ik nu ook mijn sat aangesloten aan mijn samsungtv en de audio aan mijn stereoinstallatie.
Maar wat heb ik nu voor........
Het geluid uit de tv loopt niet synchroon met het geluid dat uit stereoinstallatie komt.
Er is een tijdsverschil van een halve seconde waardoor er nu een echo of nagalm effect ontstaat.Het geluid is een halve seconde trager dan het beeld. Dit heeft ook tot gevolg dat lippen van de nieuwslezer niet synchroon lopen met het geluid. De verbingen tussen de verschillende toestellen gebeuren met een scartkabel gezien mijn installatie nog hdmi ingang heeft.
Sommigen beweren dat ik me soort multimediaversterker moet kopen om dan via dit toestel controle te hebben op al de bestaande randapparaturen zoals video dvdspeler sat, cassettedeck. Er wordt er van uit gegaan bij samsung dat voor een perfecte klank te hebben met een homecinemaversteerker moet aanschaffen.
Snap maar niet dat het geluid dat uit het tv komt niet op hetzelfde tijdstip komt uit mijn geluidsinstallatie komt
Dank bij voorbaat voor de hulp.:o

Probeer eens de volgende opstelling:

Statelietontvanger naar tv
tv naar stereo

Dan zou het geluid van de tv rechtstreeks uitgestuurd moeten worden naar de stereoinstallatie en zou er als het goed is geen vertraging moeten zijn.

De tv heeft geen audiouitgang heb een kabel gestoken tussen de hoofdtelefoonuitgang van tv naar de versterker maar ja dat is toch niet de oplossing vind ik.

De tv heeft ook twee scartaansluitingen, 1 daarvan is bi-directioneel, de audio kan je dus hiervandaan aftappen met een audioscartkabel naar je versterker toe.
Als het goed is heb je dan geen vertragingen van je audiosignaal.

Geachte Jackall,

Mijn excuses in eerse plaats voor het laattijdig reageren op jouw oplossing.

Maar WHAUW....................... het werkt .

Mijn sattelietontvanger sluit ik via een hdmi kabel naar tv en via scart verbind ik met mijn versterker en op die manier heb ik tezelfdertijd klank uit mijn tv maar ook klank uit mijn stereo installatie. Ik was me ook gaan bevragen bij verschillende andere mensen technische als verkopers maar niemand die er als jij aandacht dat je de klank directioneel kon regelen via scart.
Was eigenlijk de wanhoop nabij maar eigenlijk door een berichtje van de moderator hier heb ik me er dan toch eens mijn tanden in gezet om te zien of het werkte theeft me toch wat moete gedaan want gezien de vele toestellen ik heb was het een hele bedoening om al die kabels te herleggen en andersom aan te sluiten.
Maar hoe dan ook het werkt prima.
Persoonlijk vind ik nu vreemd dat aan het tv toestel geen afzonderlijke audiouitgang voorzien is om aante sluiten naar een gewonde stereoversterker van vroeger, er is wel digitale audiouitgang voorzien voor een homecinema.
In elk hartelijk dank voor de GOUDEN tip.
Ook bedankt aan de moderator die me er aan deed denken aan jouw oplossing nog eens te bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan