San Andreas op windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordan47

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
6
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc gekocht met windows 7 en ik installeer san andreas maar nu wil ik single player spelen en dan krijg ik een fout melding.

Cannot find 800x600x32 video mode en ik weet niet echt wat ik nu moet doen.
 
Ik neem aan dat je een aparte grafische kaart hebt in die pc (dus dat je nu niet een grafische kaart van op het moederbord gebruikt?) Ik ga er namelijk vanuit dat de gevraagde resolutie niet op een grafische kaart op het moederbord beschikbaar is, je dus een 'zwaardere' grafisch apparaat nodig hebt om San Andreas goed te kunnen spelen.

Indien dat klopt, dan zul je de drivers moeten gaan installeren voor die aparte grafische kaart, lijkt me. Als die er niet bijgeleverd waren dan zul je bij de fabrikant van de grafische kaart terecht moeten.

Tijs.
 
Op een onboard videokaart zal de game heus wel moeten starten, doet het bij een vriend ook. Het is ook niet meer het nieuwste spel.

- Probeer de settings file eens te deleten in de user files map.
- Het klinkt misschien raar, maar verander de naam van de GTA SA map eens. Zet er een punt achter of zo, dit verhielp mijn lagg.
 
Ja, maar misschien verhelpt dat het ook.
En heb je al geprobeert het in Windows XP te draaien? (Rechtermuisknop op icoontje, eigenschappen, compatibiliteit, Windows XP)
 
Ik denk dat jij een luxeprobleem hebt :) Namelijk dat de lage resolutie 800x600 niet meer beschikbaar is op je nieuwe PC. Kijk eens bij de grafische settings van jouw spel en zet de kwaliteit is naar high. Kijk ook maar eens of je zelfs de resolutie in dat spelt kunt aanpassen. Kan vast wel
 
@zaagmans: Het kan heel goed zijn dat de introductiefilmpjes in een vaste resolutie worden afgespeeld. Is dat het geval, én 800x600x32bits is niet beschikbaar, dan zou de topic-starter (jordan47 dus) het zo moeten regelen dat introductiefilmpjes niet worden afgespeeld.

Overigens is het vaak mogelijk om zelf ondersteunde resoluties toe te voegen, mocht 800x600x32bits niet beschikbaar zijn. Omdat 800x600x32bits een 'normale' resolutie is verwacht ik niet dat die nog toegevoegd moet worden, maar misschien is dat hier het geval. Wat jordan47 zou kunnen nakijken of die resolutie is in te stellen als schermresolutie (incl. de kleurdiepte van 32 bits) in Windows. Is dat het geval, dan had er eigenlijk ook geen probleem mogen zijn in GTA SA.

Vlgs. Microsoft draait GTA zowel in Windows 7 32-bits en 64-bits zonder dat compatibiliteitsmodus nodig is.

Tijs.
 
((((Overigens is het vaak mogelijk om zelf ondersteunde resoluties toe te voegen, mocht 800x600x32bits niet beschikbaar zijn. Omdat 800x600x32bits een 'normale' resolutie is verwacht ik niet dat die nog toegevoegd moet worden, maar misschien is dat hier het geval. Wat jordan47 zou kunnen nakijken of die resolutie is in te stellen als schermresolutie (incl. de kleurdiepte van 32 bits) in Windows. Is dat het geval, dan had er eigenlijk ook geen probleem mogen zijn in GTA SA.)))

en hoe doe ik dat? waar precies ?
 
Rechstklikken op een leeg stuk van het Bureaublad, Eigenschappen kiezen, en dan zul je ergens wel iets kunnen doen met de Windows-resolutie.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan