Sanyo projector schakeld na 30 sec. uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik heb een projector van Sanyo die het jammer genoeg niet goed doet. Het betreft een plc-xu37 en heeft het volgende probleem. Wanneer ik de projector aanzet met de on/off knop aan de bovenzijde verschijnt een blauw scherm/beeld met de tekst SANYO en een counter die terugtelt van 30 naar 0. Als ik voor de rest niets doen schakelt de projector bij 13 seconden uit en blijven alleen de ledjes van "lamp" en even daarna die van "ready" branden. Ik zie dus geen beeld van de pc geprojecteerd. Als ik de projector aanzet en kort daarna nogmaals op de on/off knop druk, zie ik wel het beeld van de pc, alleen is dit van korte duur. Na een seconde of 5 a 6 schakelt de projector zichzelf weer uit (waarschijnlijk als de teller weer 13 seconden heeft bereikt) Ik heb al een nieuwe lamp geprobeerd, maar dan maakte niets uit. Ik heb nu 3 verschillende kabels geprobeerd en op 4 verschillende computers. Blijkbaar zorgt iets ervoor dat de projector zichzelf uitschakeld, maar ik weet niet waarom. Hij raakt niet oververhit en de binnenkant ziet er dan ook nog keurig uit. Geen zekering doorgebrand en geen bolle elco's of zwartgeblakerde onderdelen o.i.d. In de gebruiksaanwijzing is niets hierover te vinden. Ook op internet vind ik eigenlijk niets hierover, alleen dat de projector zichzelf uitschakelt als er geen signaal gedetecteerd word. Maar dat zou pas na een aantal minuten moeten zijn. De reparatiedienst van Sanyo zegt dat ik de projector maar naar de dealer toe moet brengen, maar daar heb ik helaas de centjes niet voor (dure maand voor de boeg). Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Vergeten te vermelden, maar inderdaad heb ik die al meerdere keren ingedrukt.

En je hebt ook de output instellingen in overeenstemming met de input instellingen van de projector? (DVI/analoog, resoluties enz.)

Voor zover ik kan zien komen de instellingen inderdaad overeen, maar dat is wel moeilijk te controleren. Ik zie dus een korte tijd een normaal beeld via de projector, maar helaas maar 5 of 6 seconden. Ik heb dus geen tijd om uitgebreid de instellingen op de projector na te lopen. De projector zit op een normale vga aansluiting van een pc of laptop aangesloten met een resolutie van 1024x768.

Ik denk dat het daar namelijk fout gaat.
Normaal zou de projector moeten 'auto tunen' met het aangeboden signaal, als dat niet lukt zal die uitschakelen (om schade te voorkomen)
Je zou dus kunnen proberen om de instelling handmatig te forceren, zie hiervoor de tabel (pagina 23) in je handleiding.

[edit] zorg er in elk geval voor dat de aangeboden frequentie (van je videokaart dus) ergens tussen de 60 en 75 hz staat [/edit]

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken. De frequentie staat op 60 hz en een resolutie van 1024x768.
Als ik de resolutie wijzig, naar b.v. 800x600 bij 16 bit, gebeurd er nog niks. Op mijn andere pc werkt het ook niet. Ik weet niet hoe ik instellingen zou moeten forceren (op de beamer?) Ik kan eigenlijk niks op de beamer instellen omdat ik maar 5 of 6 seconden beeld heb. Ik heb amper de tijd om op "menu" en de pijltjestoets te drukken.
Ik kan nergens een manier vinden om de beamer totaal te resetten, ik heb namelijk niet de indruk dat het kleine reset-knopje dat doet.

Is het niet zo dat als de beamer nergens op aangesloten is en je het 'menu' kiest je toch gewoon beeld krijgt?

p.s. toch niet stiekum op het knopje mci/wi gedrukt?

Helaas kan ik niet het menu in als de beamer negens op aangesloten is, naar mijn mening zou dat inderdaad moeten kunnen. En wat denk je zelf, NATUURLIJK heb ik op dat knopje gedrukt :) Je wilt toch wat als je geen beeld krijgt. Zou het dan toch een enkeltje schroothoop worden??

Geen idee wat die knop inhoud, maar er staat zo duidelijk beschreven dat je er niet op mag drukken..... (ik had de verleiding waarschijnlijk ook niet kunnen weerstaan)
Trouwens ook bij de Canon, Eiki en LG zit de button (zelfde apparaat) en ook bij hen wordt je er niks wijzer van.

Tsja, mijn ideeën zijn een beetje op, anders eerst voorzichtig rond gaan bellen met technische diensten, sommige willen behulpzaam en je wat tips geven of je een indicatie geven van de eventuele kosten.
Ik heb verder geen kennis van de binnenkant van dat soort apparaten durf daar dus ook zinnig woord over te zeggen.

Ik had de technische dienst die Sanyo gebruikt al gemaild, ze gaven als antwoord dat ik de projector maar bij de dealer in moest afleveren. Ik zal proberen om een ander adresje te krijgen die me meer kan helpen zonder dat het gelijk honderden euro's kost. Bedankt voor je reacties:thumb:

Ik heb een projector van Sanyo die het jammer genoeg niet goed doet. Het betreft een plc-xu37 en heeft het volgende probleem. Wanneer ik de projector aanzet met de on/off knop aan de bovenzijde verschijnt een blauw scherm/beeld met de tekst SANYO en een counter die terugtelt van 30 naar 0. Als ik voor de rest niets doen schakelt de projector bij 13 seconden uit en blijven alleen de ledjes van "lamp" en even daarna die van "ready" branden. Ik zie dus geen beeld van de pc geprojecteerd. Als ik de projector aanzet en kort daarna nogmaals op de on/off knop druk, zie ik wel het beeld van de pc, alleen is dit van korte duur. Na een seconde of 5 a 6 schakelt de projector zichzelf weer uit (waarschijnlijk als de teller weer 13 seconden heeft bereikt) Ik heb al een nieuwe lamp geprobeerd, maar dan maakte niets uit. Ik heb nu 3 verschillende kabels geprobeerd en op 4 verschillende computers. Blijkbaar zorgt iets ervoor dat de projector zichzelf uitschakeld, maar ik weet niet waarom. Hij raakt niet oververhit en de binnenkant ziet er dan ook nog keurig uit. Geen zekering doorgebrand en geen bolle elco's of zwartgeblakerde onderdelen o.i.d. In de gebruiksaanwijzing is niets hierover te vinden. Ook op internet vind ik eigenlijk niets hierover, alleen dat de projector zichzelf uitschakelt als er geen signaal gedetecteerd word. Maar dat zou pas na een aantal minuten moeten zijn. De reparatiedienst van Sanyo zegt dat ik de projector maar naar de dealer toe moet brengen, maar daar heb ik helaas de centjes niet voor (dure maand voor de boeg). Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

beste hebt u de nederlandstalige handleiding van dit toestel voor mij , ik heb namelijk zo'n toestel gkocht maar heb er geen handleiding bij , zou u deze kunnen doormailen of waar zou ik deze vinden ?

Welkom op Helpmij.:)

Je reageert nu in een topic van 2007, deze is niet actueel meer. Graag even een eigen topic aanmaken, eventueel met een link naar deze topic..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan