erbicom
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 28 okt 2000
Ik heb een projector van Sanyo die het jammer genoeg niet goed doet. Het betreft een plc-xu37 en heeft het volgende probleem. Wanneer ik de projector aanzet met de on/off knop aan de bovenzijde verschijnt een blauw scherm/beeld met de tekst SANYO en een counter die terugtelt van 30 naar 0. Als ik voor de rest niets doen schakelt de projector bij 13 seconden uit en blijven alleen de ledjes van "lamp" en even daarna die van "ready" branden. Ik zie dus geen beeld van de pc geprojecteerd. Als ik de projector aanzet en kort daarna nogmaals op de on/off knop druk, zie ik wel het beeld van de pc, alleen is dit van korte duur. Na een seconde of 5 a 6 schakelt de projector zichzelf weer uit (waarschijnlijk als de teller weer 13 seconden heeft bereikt) Ik heb al een nieuwe lamp geprobeerd, maar dan maakte niets uit. Ik heb nu 3 verschillende kabels geprobeerd en op 4 verschillende computers. Blijkbaar zorgt iets ervoor dat de projector zichzelf uitschakeld, maar ik weet niet waarom. Hij raakt niet oververhit en de binnenkant ziet er dan ook nog keurig uit. Geen zekering doorgebrand en geen bolle elco's of zwartgeblakerde onderdelen o.i.d. In de gebruiksaanwijzing is niets hierover te vinden. Ook op internet vind ik eigenlijk niets hierover, alleen dat de projector zichzelf uitschakelt als er geen signaal gedetecteerd word. Maar dat zou pas na een aantal minuten moeten zijn. De reparatiedienst van Sanyo zegt dat ik de projector maar naar de dealer toe moet brengen, maar daar heb ik helaas de centjes niet voor (dure maand voor de boeg). Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?