SAOE.COM problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikan

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Hoi,

Een verkeerde knop ingedrukt dit weekend (ja ipv nee)en nu zit ik opgescheept met een vervelende intruder: www.saoe.com, een commerciele portal die zich in mijn pc genesteld heeft. Links naar deze portal verschijnen op mijn bureaublad (icoontjes naar de adultpagina van saoe.com, naar de gambling pagina etc., verder staat ie voortdurend in mijn taakbalk (rechtsponder), in de werkbalk van IE en als startpagina. Ook als ik een andere startpagina in IE invoer, wordt gelijktijdig saoe.com geladen. Ik kan icoontjes van mijn desktop deleten, maar de volgende dag staan ze er weer. Wat ik ook doe, als ik de pc weer opstart staat het hele spul er weer. Op desite van SAOE.COM wordt een uninstallprogramma aangeboden maar dat werkt niet. Waar - in het register neem ik aan?- kan ik desktop, IE en startbalk zodanig aanpassen dat het voorgoed is verdwenen? Waar nestelen dit soort programma's zich, kan hem op m'n hd namelijk nergens vinden. Bedankt.

misschien even naar configuratiescherm gaan en dan 'geplande taken' dan dat saeo ofzoiets uitzetten als het erbij staat

Je bent besmet met lop.com (spyware van de ergste soorgt)
Download Spybot S&D van http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download
Update en run het, verwijder daarna alle spybots.
Als het programma zegt dat de rest bij reboot moet worden verwijderd, wacht dan niet te lang en start meteen opnieuw op.

Wordt hiermee niet alles verwijderd, download dan Hijackthis: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het, klik op Scan, Save log, sla het log op als .txt selecteer de inhoud van het log en plaats dat in het volgende bericht.

Groetjes,

Pieter

Helaas is mijn handleiding om lop.com te verwijderen ook offline. :(
Als je hulp nodig hebt zie ik het HijackThis log wel verschijnen.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Helaas is mijn handleiding om lop.com te verwijderen ook offline. :(
Als je hulp nodig hebt zie ik het HijackThis log wel verschijnen.

Heb inmiddels Ad-aware 6.0 geinstalleerd en die heeft allers netjes opgeruimd. Er zaten iets van 10 verwijzingen in het registrer en op een aantal andere plekken noig wat. Alles lijkt weg nu. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan