Sap Vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

iptilburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
120
hallo, men heeft mij verteld dat het programma SAP
niet te koop is in de winkel. toch zou ik dit programma willen hebben en ook een leerboek er van/over.
Hoe kan ik dit in mijn bezit krijgen - liefst gratis.

ik weet niet of hierin diverse gradaties zijn, maar de envoudigste is al oke.

wie weet wat -waar en hoe ik er aan komen kan?
 
Idd - zoek ik het nederlandstalig SAP programma.

liefst het eenvoudigste versie zodat ik het langzaam onder de knie kan krijgen voor ik gevorderde versie ga leren. vaak lees je in vacatures kennis van SAP - maar waar kan je dit leren - voor zover ik weet is het niet zomaar te downloaden of te koop ( iefst gratis natuurlijk)

dus als iemand het ( gratis) voor me heeft zodat ik dit kan leren zou ik daar heel blij mee zijn.
 
SAP is niet zomaar eventjes een programma wat je kan downloaden. Natuurlijk is het wel te koop, alleen het kost een heleboel centjes ;)

SAP valt onder de ERP-software, Enterprise Resource Planning, ofwel heel kort door de bocht, bedrijfsbrede bronnen planning.
Dit soort pakketten installeer je door je hele bedrijf heen, en zo kan je je bedrijfsprocessen verbeteren. Dit gaat dus van inkoop van grondstoffen tot het uiteindelijk betalen van de klant, en meestal ook nog de aftersales support. Met daar tussen in, inkoop, administratie, verkoop, productie, aflevering, facturering etc. etc.
Dit kan dus per bedrijf anders ingericht worden.
SAP is hier 1 marktleider. Maar om die positie te behouden hebben ze wel een ontwikkelstad met 1000 developers. En er zijn ook nogeens evenveel of zelfs meer mensen met alleen maar de documentatie bezig.
Vooral dat laatste is van belang, je kan er dus niet alles van weten.
Maar waar ze in dat soort gevallen op doelen is dat je ervaring hebt met het werken met een aantal features van de software. Dit wordt meestal aan de mensen uitgelegd in cursussen. Er is ook veel geld mee te verdienen (met die cursussen). Ik heb net wat op http://www.comcol.nl zitten zoeken, maar daar zag ik zo snel geen Nederlandstalige boeken.
Je kan eens op de SAP-site rondkijken, http://www.sap.nl, en dan staan daar vast wel ergens productpresenaties enzo op. Vooral hier denk ik dat je wel wat kan vinden.
Maar SAP-kennis is dus een heel groot begrip ;)

En als je echt een goede baan zoekt, dan moet je SAP-consultant worden ;)

En als je echt wilt spelen hier hebben ze het over een Open Source ERP-systeem. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan