Sapphire Atlantis Radeon 9500 PRO

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsKoster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht en geïstalleerd maar hij heeft nu al kuren. Als ik iets wil instellen via beelschermeigenschappen --> instellingen --> geavanceerd krijg ik het bekende blauwe scherm, en 5 minuten na het opstarten krijg ik een melding dat er een tekort aan systeemgeheugen is (ook blauw scherm). Ook word bij uitvoeren --> dxdiag --> beeldscherm --> DirectX functies overal "niet beschikbaar" getoond terwijl dat eerst wel was (hardwareversnelling).

Dit is mijn computer:
P4 1500MHz 640 MB RAM

Mijn vorige videokaart was een Geforce MX100/200.
Waar kan het aan liggen?

Windows XP als besturingssysteem?

Download en installeer DirectX9.0 hier:
http://download.microsoft.com/download/9/a/4/9a48d736-586e-43c9-beee-f20c151e7feb/dxwebsetup.exe

Instructies
U kopieert de downloadbestanden als volgt naar uw computer:

1. Klik op Opslaan om het programma te kopiëren naar een map op de computer. (U kunt de installatie ook direct starten door te klikken op Uitvoeren, maar deze optie wordt niet aanbevolen).

2. Voer het downloadpakket van DirectX 9.0a uit.

3. Lees de Gebruiksrechtovereenkomst. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u doorgaan.

4. Start de computer opnieuw op door in het scherm voor opnieuw opstarten op Ja te klikken.

Download en installeer de nieuwste videokaart-drivers hier: Catalyst 3.2 Driver
http://pdownload.mii.instacontent.net/ati/drivers/wxp-w2k-radeon-7-84-030228a1-008040c-efg.exe

Laatst bewerkt:
Windows Me. Maar ik ben nog ergens achtergekomen: Hij stond een half uurtje uit en toen ik hem toen aanzette kon ik het configuratiescherm weer in. Na een herstart niet meer. Ik begin te twijfelen aan mijn voeding.

150 Watt. Ik heb de voeding inmiddels vervangen (300W) maar nu gaat het beeldscherm uit als ik het inlogscherm krijg. Ik zal nog even de nieuwste drivers proberen.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd en met succes. Nu alleen m'n TV-out nog en dan is alles naar wens. Die doet het namelijk ook nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan