Sapphire TRI-X R9 290 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

POSSUM

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoi,

Mijn zoon is een grootverbruiker van games....nu heeft hij zijn oude videokaar ingeruild voor een Sapphire TRI-X R9 290, moest dan ook maar een nieuwe kast bij komen ivm lengte van kaart, en een grotere voeding (van 450 naar 600 watt)
Dan ook maar meteen meer geheugen erbij (4 naar 8) en hopen dat de Athlon II X4 640 op de MSI 880GM-E41 het trekt....

Alles leek te werke tot hij FARCRY ging spelen, na een half uurtje spelen stopte de computer en restarte het self met de melding : Hyper Transport Sync Flood Error

Ik ben geen leek in het oplossen van problemen maar deze foutmelding ben ik nog nooit tegen gekomen !!!
We hebben alle drivers geupdate en de BIOS vervangen door de laatst uit gebrachte (2011 !!!) en het probleem blijft volharden.

Heeft iemand een idee wat deze melding inhoudt en hoe kan ik het voorkomen?

Mark

PS De oude kaart doet het nog wel goed in zijn systeem...

Zou je alle drivers van de videokaart eens willen verwijderen en kijken of die het dan wel doen
Heb je ook wel exact de zelfde ram gekocht?
Heb je overgeclockt?

dit is overigens een veel voorkomend probleem als je even op google zoekt

en nog iets waarmee hier niet zo veel te maken heeft die processor gaat je videokaart wel wat bottlenecken tijdens het gamen

Laatst bewerkt:
Ik heb al op internet zitten zoeken naar deze probleem maar ze geven geen sluitend oplossing:rolleyes:

Als je alle drivers verwijdert, dan werkt er toch niets meer? Ik heb wel ergens gevonden dat de drivers van 2014 niet echt goed zijn en dat je die van 2013 moet gebruiken.

zelfde RAM? nee, we hebben de 4 eruit gegooid en er 8 ingestoken, werkt met oude kaart erg goed, ook geheugen test geeft geen fouten....

wij hebben niets overgeklokt, ik weet niet of de TRI-X overklokt is..

Ik heb een vermoeden dat 600 Watt niet voldoende is (WPM600 Bronze, 600 Watt voeding van Sharkoon)

Ik hoop niet dat we een nieuwe MOBO en CPU moeten kopen, wordt het wel erg prijzig....

Mark

de voeding is het probleem niet die heeft een voldoende vermogen

het is nu even achterhalen waar het probleem licht. Heb je misschien een andere videokaart die je kan proberen op je pc en kijken of die wel werkt?

Het kan ook aan de ram liggen dus dat moet je allemaal even testen

Bedankt voor jullie snelle reactie. We hebben een ander videokaart geprobeerd, alles werkt dan goed!! Ik zal alle drivers opnieuw installeren, ook een oudere driver voor de nieuwe kaart. .

Oude graka driver eerst via apparaatbeheer gedeïnstalleerd?

Op de andere vraag zie ik geen antwoord, kan maar 1 vraag tegelijk worden beantwoord?

We hebben chipset drivers en bios geupdate, catalyst software en drivers voor grafische kaart verwijdert en opniew een oudere versie geinstalleerd. Geheugen teruggeplaatst(oude 4gig modules)en getest
Probleem blijft zich voordoen, in alle gevallen, we zijn ten einde raad, als we niet snel een oplossing vinden moet het maar terug naar winkel.

Zou idd teruggaan, indien mogelijk, neem de PC mee, miss een andere kaart die het probleem niet geeft alhoewel het met de processor/chipset heeft te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan