sasser

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
IK heb al die tooltjes om sasser te verwijderen gedraaid zowel van microsoft asl norton enz en elke keer zegt hij dat er niks gevonden is maar toch krijg ik steeds dat scherm dat hij na 1 minuut gaat afsluiten doe ik wat verkeerd. Gr harry

sasser?

Haalt norton dat dan niet weg met de laatste update van 2004? Gr Harry

sasser?

Heb ik gedaan maar die vindt ook niks en toch nog dat scherm van LSA en dan een scherm dat hij na 1 minuut gaat afsluiten. Gr harry

Mag ik me hierin mengen?

Ik heb hetzelfde probleem. (Mag geloof ik niet verwijzen naar de betreffende thread...)

Ik heb alle scans gedaan. Housecall, Stinger, NAV volledige scan, FixBlast, FixSasser. Het levert allemaal niets op.

Wat rest er te doen?!

Ook systeemherstel uitgeschakeld bij het fixen??
Toch vreemd... ik veronderstel natuurlijk dat jullie virusdefinities up to date zijn.. en zeker wat betreft de online scans. Misschien dat een hijackthis-log wat meer duidelijkheid schept.

Hoe bedoel je.. zonder resultaat?? Dus geen enkel spoor van een virus daarin teruggevonden? Ook geen vreemde processen erin opgemerkt die heel gelijkaardig zijn met de bestaande processen die je nodig hebt voor je systeem??

Er werd niets gevonden dat geacht kon worden met het probleem te maken te hebben.

Het opnieuw opstarten heb ik in principe ondervangen:

Computerbeheer > Services > dubbelklik Remote Procedure Call > systeemherstel > alles zetten op 'Service opieuw starten'.

Zeker niks over het hoofd gezien?? Want virusmakers zijn heel listig op dat gebied. Bijvoorbeeld QuickTime die wel eens is veranderd naar QuicKtime of Lsass naar Isass.. en zo zijn er velen.

Eeuh, het volstond ook gewoon om via je configuratiescherm naar je systeem te gaan en daar de optie systeemherstel op alle stations uitschakelen aanvinken. Na het scannen terug uitvinken. :)

Begrijp ik het verkeerd? Als ik systeemherstel uitschakel kan ik toch geen systeemherstel meer doen? Worden dan niet alle herstelpunten verwijderd?

Systeemherstel uitschakelen is alle herstelpunten kwijt.

jaja, maar als je besmet bent met een virus is het logisch dat het virus ook in je systeemherstel zit.

Precies! En dank zij systeemherstel heb ik daarstraks het netwerk nog even kunnen herstellen - want ik had de befaamde KB835732 weer geïinstalleerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan