Sasser?

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren log geplaatst.
hoop zo dat er wat uitkomt.

van alle kanten krijg ik nu opmerkingen dat het virus in de bios zou kunnen zitten en dat ik dat niet zal kunnen herstellen.

gisteren ook getest of e-mail functioneerd, maar bij openen werd de welkomsmail voor mijn ogen weggeblazen dus ik durfde niet verder.

Gewoon afwachten.
Het kan soms even duren want het is er volgens mij nogal druk.
De mensen bij ASO kunnen meer herstellen dan je denkt.

Wat is de link naar je Hijackthis logje?
Dan kan ik het een beetje volgen.

Probeer het even opnieuw. Volg alle stappen precies op. Daarna even plaatsen in het onderwerp waar je onvolledige logje ook staat.

http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Ik denk dat het fout is gegaan bij het selecteren. Er staat namelijk ook geen versie van HJT bovenaan het logje. Even een nieuw logje maken en alles selecteren op de manier die in de bovenstaande link staat.
Als je dan weer een kort logje krijg even vertellen en niet plaatsen. Dit heeft dan namelijk geen zin.

Succes.

ik heb die link toen gevolgt maar er kwamen aanwijzingen in voor die in eht programma niet terug te vinden waren.
geen idee hoe ik het dan moet doen.
ook geen idee wat HJT is

Met HJT bedoelde ik hijackthis .

Begin even vanaf het begin.
Ga naar http://www.antispywareoffensief.nl/downloads/hijackthis/index.html en download hijackthis. Bij het downloaden kan je een map kiezen. De map die je kiest is de map hijackthis op je hardeschijf. Die kan je maken door naar je harde schijf te gaan en dan op het mapje met een sterretje te klikken in de werkbalk Nu krijg je een nieuwe map met de naam ''nieuwe map'' Die verander je in hijackthis. Dubbelklikken op die map en je bent in die map. Kies nu voor opslaan.
Als het downloaden klaar is ga je naar de map hijackthis en start je het programma. Kies dan voor ''do a systemscan and save a log. Als er een kladblok wordt geopend klik je op bestand-->opslaan als... Kies een map uit en klik op opslaan. Sluit het kladblok en het programma hijackthis. Ga nu naar je bericht op Antispywareoffensief. Klik op ''new reply'''. En plak de inhoud van het nieuwe hijackthis logje daar. Klik dan op plaatsen (plaatsen kan ook anders heten maar dat i wel duidelijk).

Deze beschrijving is ongeveer hetzelfde al op de link die ik eerder heb gegeven.

Ik hoop dat het lukt.

Dat je nog geen reactie hebt komt omdat je logje onvolledig is. Hierdoor kunnen de mensen je daar niet helpen.

Als het nog niet lukt vertel dan even om welke aanwijzingen het gaat.

ik weet dat dit hier niet thuis hoort, maar ik kan het niet meer.
ik ben chronisch ziek en het gaat momenteel niet goed met me.
Mijn computer is mijn raam naar de buitenwereld.
maar ik kan het hele gedoe met die computer er niet meer bij hebben.
ik ben nu zo van slag dat ik echt niet meer weet hoe ik iets doen moet.
er is hier ook niemand die voor me kan kijken.
ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet.

Ik heb gelukkig iemand gevonden die morgen mijn hele computer hier komt doorspitten, want het is voor mij nu echt te ingewikkeld.
duim voor me

Probeer anders dit nog even
Ga eerst naar start > uitvoeren en type: shutdown /a let op de spatie na shutdown en klik ok.

Download Stinger , start de computer op in veilige modus en scan de computer met stinger.

Start de computer opnieuw op en gan naar windows update en haal alle essentiële updates op.

Scan voor de zekerheid daarna nog even online met housecall
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

ik zal het doorgeven.
Ga even van de luxe genieten dat ik niet zelf mijn hoofd meer hoef te breken.

dit probleem lijkt opgelost, hij heeft mijn hele computer binnenstebuiten gekeerd
nu nog een oplossing voor het kabaal wat ie maakt en ik durf er weer in te geloven.

Om het kabaal te verhelpen kan je kijken of er veel stof in de systeemkast zit. Even openmaken, en al het stof eruit halen. Een computer is een soort magneet als het om stof gaat.

Dat logje kan je misschien als nog plaatsen. Voor de zekerheid.

bedankt, ik heb hem gisteren uitgestoft voor zover ik erbij kon, maar hij blijft klinken als een wasmachine

als een huis, op dezelfde plek waar ie al 4,5 jaar stond.
volgens mij is het de ventilator.

Je zou even kunnen kijken of die goed vast zit. Controleer ook nog een keer op stof.

Veel verder kan ik je niet helpen als het om de ventilator gaat, want dat is iets waar ik bijna niks van weet.
Als het inderdaad de ventilator zou zijn, kan je misschien even een nieuwe vraag stellen in de goede sectie. Dan heb je meer kans op een uitleg/oplossing.
Sectie: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=199

nee ik snap dat het hier niet hoort, het was ook maar een verzuchting
ik krijg die rottige schroefjes nl niet los.

zal eens gaan zoeken naar een andere schroevendraaier
bedankt voor het meedenken en als het niet lukt zal ik het even vragen in de goede sectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan