Sata aansluiting ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.Klaassen

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Hey,

ik heb een vraagje kan ik een Hitachi Deskstar T7K250 - 250 GB - 7200 RPM - 8 MB - SATA II (bulk) hardeschijf op m'n Asus A7V600(http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us) aansluiten? laat het me AUB zo snel mogenlijk weten. en hoe sluit ik hem dan aan want ik kan nergens een draadje vinden die op die harde schijf past.

groeten,

martijn

Laatst bewerkt:
Met een sata data en een sata voedingskabel, indien de voedingskabel niet aanwezig is, zijn er verloopkabeltjes, van molex naar sata.

Bij bulk zit er geen data kabel bij, maar wel bij je mobo, dus zoek een rood plat kabeltje in je doos van je mobo.;)

Zitten volgens mij alleen geen SATA aansluitingen op dat mobo, dus kabeltje denk ik ook niet te vinden :P

ja sorry guys ik was de hand leiding kwijt en ik ben er al zelf achter gekomen mja evengoed bedankt... mja ik heb hem nu aangesloten en nu wil ik windows er op zetten en dan zecht ie dat hij geen hd kan vinden ( ik heb mijn andere hd los gekopeld) maar als ik die andere hd weer aansluit en kijk bij everest pro dan geeft ie wel aan dat hij aangesloten is. misschien vraag ik wel wat heel doms hoor maar ik heb nog nooit met Sata gewerkt

grz,
martijn

Laatst bewerkt:
ja sorry guys ik was de hand leiding kwijt en ik ben er al zelf achter gekomen mja evengoed bedankt... mja ik heb hem nu aangesloten en nu wil ik windows er op zetten en dan zecht ie dat hij geen hd kan vinden ( ik heb mijn andere hd los gekopeld) maar als ik die andere hd weer aansluit en kijk bij everest pro dan geeft ie wel aan dat hij aangesloten is. misschien vraag ik wel wat heel doms hoor maar ik heb nog nooit met Sata gewerkt

grz,
martijn
Als je opstart vanaf de Windows XP CD (ik ga dus ff uit van XP), dan moet je ff goed kijken wat er tijdens het initialiseren in beeld staat, op gegeven moment staat dat je op F6 (of F8, weet niet zeker) moet drukken om SATA-drivers te installeren.

het is uiteindelijk gelukt ik heb driver op floppy gezet enz enz.. maar nu zit ik met nog een probleem ik heb nu een ide hd en een sata hd... maar ik wil die sata hd primary hebben en dat doet hij niet hij start automatisch de ide hd op... en ik heb de jumper er al afgehaald en ik heb op bijda hd windows staan.

Enter in de bios bij de bootsequence als je op de IDE harddrive staat, kun je daar geen andere schijf kiezen?

nee ik kan daar niet mijn sata hd kiezen maar als ik die ide hd los kopel dan start ie wel automatisch op van de sata hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan