Ik heb net een een paar dagen bezig geweest om m'n nieuwe Sata disk ( Maxtor 80 gb )herkend te krijgen. Is me uit eindelijk gelukt. Nu wil ik er xp op installeren, alles gaat oke, ( F6, divers laden, gebruikersovereenkomst voor accoord, tot aan de keuze op welke disk ik 'm wil installeren. Alleen de keuze uit m'n huidige IDE HD !?
Wel worden beide disken ( nieuwe SATA en oude IDE disk ) goed weergegeven in m'n BIOS en verkenner.
Specs:
ASUS A8V motherboard
MAXTOR sata 80 GB
MS XP pro ( orgineel )
BIOS Setttings;
OnChip Sata bootrom: enabled
OnChip Promise controller: enabled
Operation mode: RAID of IDE
Beide disken zijn geformateerd. IDE = FAT32, SATA=NTSF
Beide disken zijn tijdens installatie aangesloten. IDE afkoppelen geeft als resultaat ; geen keuze installatie mogelijkheid ( LEEG )
Zowel de installatie in opration mode "RAID" als "IDE" geprobeerd. Steeds zelfde resultaat; Alleen 'm oude IDE HD wordt als installatie mogelijkheid weergegeven. Wat gaat er fout ????
Wel worden beide disken ( nieuwe SATA en oude IDE disk ) goed weergegeven in m'n BIOS en verkenner.
Specs:
ASUS A8V motherboard
MAXTOR sata 80 GB
MS XP pro ( orgineel )
BIOS Setttings;
OnChip Sata bootrom: enabled
OnChip Promise controller: enabled
Operation mode: RAID of IDE
Beide disken zijn geformateerd. IDE = FAT32, SATA=NTSF
Beide disken zijn tijdens installatie aangesloten. IDE afkoppelen geeft als resultaat ; geen keuze installatie mogelijkheid ( LEEG )
Zowel de installatie in opration mode "RAID" als "IDE" geprobeerd. Steeds zelfde resultaat; Alleen 'm oude IDE HD wordt als installatie mogelijkheid weergegeven. Wat gaat er fout ????