SATA disks aansturen in een server met mini SAS backplane

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webster18

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
618
Hoi,

Graag had ik jullie hulp gevraagd bij volgend probleem. Heb mij een NORCO RPC 4216 kast aangeschaft (serverkast met 16 drive bay) om mijn home server in onder te brengen.
Nu ondersteund deze kast SAS en SATA schijven, de backplane van de diskbay heeft enkel een mini-SAS (8087) poort.

Geen probleem dacht ik, gewoon een converter kabel SATA -> SAS erin en klaar.
Ik kan echter in Europa geen geschikte kabel vinden.

Alle aangeboden kabels hebben de mini-SAS als host en de SATA(4x) als target. Voor mijn toepassing moet het andersom zijn.

Ik vind de kabel enkel in US maar daar kunnen de verzendingskosten natuurlijk hoog oplopen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om deze kabel iets dichter bij huis te vinden.

Groeten,
 
Ik krijg uit je verhaal niet duidelijk wat je nu eigenlijk wilt hebben.
Wat ik vond (mogelijk wat jij ook al gevonden had) is deze link, deze link en deze link
Als die links niet goed zijn, dan even aangeven wat wél bedoeld is (aantal pins niet goed, verkeerde connectors aan weerskanten, mogelijk de USA-links met de juiste verloopstekker erbij aangeven).

Overigens krijg ik (op die webpagina) niet 100% duidelijk hoeveel pins een mini-sas 8087 heeft: 36 pins? 32 pins? 29 pins? 26 pins? [Ik vermoed 36 pins, maar zeker weet ik het dus niet.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
SATA breakout kabel

Hoi Thijs,

Een mini-SAS 8087 heeft een 36 pins connector.

Mijn kast heeft 4x4 drive bays (hot swap). Elke array kan zowel SAS als SATA drives bevatten (alhoewel niet aan te raden om de twee te gaan mixen).
De backplane van de drivebay heeft 4 mini-SAS connectors (1 voor elke array).

Ik wil vanuit mijn moederbord (SATA) de drives aansturen maar ik moet daarvoor via die mini-SAS connector gaan.

Ik heb intussen wel uitgezocht dat ik een SATA breakout kabel moet hebben maar dan eentje waarbij de SATA zijde als host werkt. Dit zou een reverse breakout kabel heten.
Ik heb zulk een kabel gevonden bij AZERTY en besteld. Als die werkt, dan kan dit topic dicht. Fingers crossed.

groeten,

Dimitri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan