Sata drivers na windows xp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
272
Goedenavond,

ik ben bezig met het installeren van windows xp. Nu ziet de bios de 1tb sata schijf niet dus heb ik hem even als ide geconfigureerd waardoor ik toch gewoon kon installeren. Het moederbord is van Gigabyte en zei schrijven dat ik de sata drivers vanaf de bijgeleverde cd moet kopieren naar een floppy en vervolgens bij windows setup f6 drukken, floppy erin en installeren die hap. Moet ik daarna winxp opnieuw weer installeren of kan ik gewoon na het installeren van de sata drivers exit setup doen?

Mvg,

Bram
 
Je kan ook vanaf de cd-rom van Gigabyte nu de sata drivers installeren. Als het goed is heeft Gigabyte "Express install", zodat wat je nodig hebt ook geïnstalleerd wordt.
 
Dus als ik het goed begrijp gewoon vanuit windows? Zou aardig wat werk besparen. En vervolgens in de bios de boel omgooien naar AHCI.
 
Heb je nu een gewoon IDE schijfje gebruikt om te installeren? Zo ja, en je wilt the SATA gebruiken met besturingssysteem erop, dan moet je overnieuw beginnen.
 
Ik heb in de bios sata-II config op IDE gezet omdat hij de sata hdd en dvd speler niet zag. Zodoende kon ik toch windows installeren gewoon via de SATA dvd speler want deze stond dus geconfigureerd als IDE. Nu wil ik de boel omzetten naar AHCI, dan ziet hij de schijf en dvd speler dus niet meer. Reden, sata drivers niet geinstalleerd. Dus die wil ik er nu opgooien.

edit: windows is gewoon op de SATA schijf geinstalleerd (snapte eerst niet wat je bedoelde). Ik heb maar 1 schijf.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of het goed gaat, Ik heb het nooit achter af hoeven instellen in het Bios. Ik zou wel eerst onder Windows de driver installeren, daarna pas de instelling in het Bios omzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan