Sata En Ide

Status
Niet open voor verdere reacties.
elisa

Nee nog steeds niet maar mijn probleem is wel opgelost. Ik wil natuurlijk van mijn oude HD naar de nieuwe allerlei interessante progs kopiëren. Nu heb ik gelukkig net zo'n freecom mini HD met 20 gig. aangeschaft. Daar heb ik wat ik hebben wilde naar gekopiëerd en vervolgens alles op de SATA schijf gezet.

Maar die twee HD's tegelijkertijd lukt me nog steeds niet en ik krijg hier ook niet de oplossing aangereikt. Dus als ik de IDE schijf koppel dan start ie daarmee op en als ik hem erweer afhaal gaat ie uiteraard opstarten op da SATA. Toch een raar maar wel interessant probleem ivm het steeds populairder worden van de SATA schijven. Want iedereen zal toch wel het grootste deel van zijn oude schijf willen overzetten. Neemt niet weg dat ik het wel heel aardig vind dat je nog steeds even navraag doet. Wel een toestand zeg zo 'n nieuw mobo van asus, had toch beter MSI kunnen nemen, veel gebruiksvriendelijker. Wat me ook opvalt is dat er veel te weinig pci slots opzitten....gezien alle bijgeleverde gimmicks die vrijwel allemaal een slotje nodig hebben. Maar ja slimme computerjongens hebben altijd toch wel heel veel sullerigheid in hun bagage meegekregen, af en toe krijg ik moordneigingen...

Heb je soms ook een Dell?
Weet je wat ik heb gedaan? Mijn oude schijf met mijn install map heb ik in een externe drive van Mycom gezet.
Nu heb ik er veel plezier van als mensen hulp of een progje willen hebben. (en dan maar hopen dat het Windows SE is of XP) Ook zet ik er de backup van mijn man zijn boekhouding op.
Veel plezier van dus.

ELISA

nou ik heb dan die van freecom 20 gig, alleen voor de downloads enzo en ook extern, maar toch zwaar *** dat nou niemand weet hoe die twee verschillende HD's gecombineerd kunnen worden, althans zichtbaar gemaakt kunnen worden wat dat is nou juist een probleem. En niet iedereen wil een extra externe schijf aanschaffen want die krijg je natuurlijk niet voor niks.

€ 69,- vind ik niet zo duur.
Misschien had je nog op een hardwareforum vragen moeten stellen. Ik zou het ook lopend willen hebben.
Kon een zaak of die van freecom je niet helpen?
Ik ga zo weg dus antwoord laat op zich wachten.

Dat is een koopje voor een externe HD maar die freecom is mini 5x5 cm en usb kun je dus overal mee naartoe nemen maar wel 200 euro. Ja hier krijgen we dus geen antwoord, terwijl er toch veel know how is zouk zo zeggen, maar goed ik ga het elders proberen. Als ik wat weet ben jij de eerste die het hoort.. groeten elbert... maar de progs staan inmiddels wel waar ze horen nu hoor..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan