sata en serial ata hetzelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
mijn vraag staat hierboven gestelt is een sata hardeschijfaansluiting hetzelfde als serial ata
en wat is dan het verschil tussen sata en sata 2 want die aansluitingen lijken heel erg opelkaar dat ik straks niet de verkeerde koop
want in mijn handleiding staat 6 x serial ata en in de bios staat bij de hardware 6 x sata en 2 keer ide dus een beetje verwarrend

mvg,
kvbmaster

En dan heb ik ook nog een firewire aansluiting of iets wat daarop lijkt en die heet ieee 1394 en bij externe hardeschijven staat usb 2.0 of firewire 400 of 800 en nog wel een andere en welke is dat dan of is het geen firewire?

mijn vraag staat hierboven gestelt is een sata hardeschijfaansluiting hetzelfde als serial ata
en wat is dan het verschil tussen sata en sata 2 want die aansluitingen lijken heel erg opelkaar dat ik straks niet de verkeerde koop
want in mijn handleiding staat 6 x serial ata en in de bios staat bij de hardware 6 x sata en 2 keer ide dus een beetje verwarrend

mvg,
kvbmaster

is het zelfde
en sata 1 gaat in tot 150 sata 2 zou 300 in de praktijk merk je er niet zo veel van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan