SATA hd kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorto

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Berichten
25
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend kan ik mijn computer niet meer opstarten, ik krijg dan de volgende error: Error loading operating system_

Maar als de computer die interne hd wil laden hoor ik getik. Nu heb ik een nieuwe 500gb western digital caviar blue gekocht en heb daar windows vista weer op gezet. Als ik dan die 'kapotte schijf' aansluit dan wil hij daarvanaf booten terwijl ik die nieuwe schijf als boot schijf in het bios heb gezet.

Is er een mogelijkheid dat ik mijn bestanden nog van die schijf af kan halen? Er staat namelijk nogal veel schoolwerk op die ik nodig heb.

Graag hoor ik van jullie.

Jort
 
Bij Sata schijven moet je in de bios niet alleen de boot-volgorde aangeven, maar tevens welke HD de boot HD is. Als ie dan boot van de nieuwe (goeie) HD zou de andere HD als data-HD gezien moeten worden en kunnen alle gegevens daarvan gekopieerd worden naar de goeie HD, vooropgesteld dat de HD nog te lezen valt natuurlijk.
 
Hoe kan ik teweten komen of de harde schijf te lezen valt?

Mvg,

Jort
 
Als je Windows eenmaal zo ver gekregen hebt om van de goeie HD te starten en de "fout"HD te zien is onder Windows (met de Windows Verkenner) dan is er een kansje dat de gegevens daarvan gelezen en mogelijk zelfs gekopieerd kunnen worden naar de goeie HD.
Gewoon proberen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan