SATA HD wilt niet meer booten na installatie IDE HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricoman911

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Ik heb een MSI K7N2 Delta mobo met 2 SATA (Maxtor 80Gb per stuk) HD's op raid 0 (dus pc ziet ze als 1 hd). Werkt goed en lekker snel. Ivm met videobewerken heb ik een IDE HD (WD 120Gb) aangesloten om als 2e opslag/data HD te gebruiken (dit moest omdat er geen SATA aansluitingen meer op het mobo zit).

Het probleem is dat de pc alleen maar wilt booten op de IDE Hd en niet meer op de SATA Hd??

Wat ik ook verander in de bios qua 1e, 2e en 3e boot opties, hij blijft(wilt) booten op de IDE HD. Tenzij ik de IDE Hd loskoppel.

Hoe kan ik dit oplossen?? :confused:

PS: Als ik de boel omdraai, dus booten via de IDE hd en opslag/data op de SATA Hd, dan werkt alles wel, maar ik wil perse booten met mijn SATA Hd.

Please help me....?

Ken MSI bord niet

Ik heb het zelfde probleem gehad met een Albatron bord, was pas verholpen na een bios update.

Los daarvan:
Let op dat je geen flop in je drive hebt zitten waarvan de bootsector is aangepast zodat hij opstart van HD, want dan gaat hij altijd naar de PATA.

Succes,

Eric.

Ik had al de nieuwste update voor de bios.

Maar het is me alsnog gelukt. Ik had de optie om de 2e boot te laten uitvoeren op SCSI nog niet geprobeerd. De pc ziet mijn SATA Hd als SCSI...? Begrijp er niks van maar het werkt wel nu gelukkig....

Alsnog bedankt voor de tip...

Ricardo:thumb:

Sorry

Dat nam ik aan de je had geprobeerd, Windows zet zover ik weet alle drives die een bios routine gebruiken onder ScSi, daar staat hij ook in apparaatbeheer.

Sorry,

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan