SATA HDD werkt niet bij moederbord ?!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even de download van asus bekeken

Zie daar inderdaad alleen raid staan.

Download van Via heeft ze allemaal. En een engelse uitleg.

Eric.

P.S. Als je everesthome kan draaien kun je zien welke chipset je presies hebt.

Zelfs de allerlaatste drivers 4.40G doen het niet.... :( iemand nog suggesties?

Ruud

Dat schiet ook niet echt op, ik ben niet zo goed in engels en er wordt niet gereageerd op dat forum :( :confused: Ik heb maar weer een mail gestuurd naar alternate waar de hdd vandaan kwam.

Ruud

Is geen forum

Is een technisch vragen formulier.

Zo kun je een RMA krijgen, als ze met je eens zijn dat het aan het bord ligt.

Tussen twee haakjes, dat bord heb je toch ook ergens gekocht ?

Eric.

P.S Ze zeggen alleen kijk eerst op het forum mogelijk is jou vraag al gesteld.

Mooi, ik krijg net een mail van alternate dat de HDD KAPOT IS ?!?!!!! alle werk voor niets :( Oja, tijdens het flashen heeft mijn pc zich gehangen. hij start nu helemaal niet meer op. Ik met het moederbord terug naar de regenboog. ja, flashen valt onder eigen risico. Na het hele verhaal voorgelegd te hebben, hebben ze besloten het moederbord aan te nemen. Ze gaan eerst kijken of ze mijn bios weer terug kunnen flashen. En ze nemen contact op met asus om te kijken of het niet aan het moederbord ligt dat de hdd het niet doet. En ik heb in bijna iedere mail gezegd dat er een S-C-H-I-J-F-C-O-N-F-I-G-U-R-A-T-I-E-F-O-U-T was..... ze hebben er 8 mails over gedaan om daar achter te komen. Nou kan ik de hdd ook terug gaan sturen. wat een pech :( toch bedankt voor alle hulp. en jammer dat het niets heeft uitgehaald.

ik laat het wel ff weten wat de oplossing van de "professionals" is.

Ruud

Dit is inderdaad heel triest

Nu zit je zonder PC. Dat is niet leuk.

Wil je toch vertellen wat mij overkwam met mijn borden. Als ik de SATA aan mijn Asus P4C800 hing, ging er van alles fout. Ik downloade een tool van Seagate en correspondeerde met hen. We kwamen tot de conclusie dat de schijf kapot was.

Ik kon zo snel de bon niet meer vinden, dus schijf in de kast (niet de computer, maar tussen de boeken).

Daarna de schijf toch aan een albatron PX865 gehangen en hij deed het. En hij doet het nog steeds.

Asus bord kreeg nog meer kuren, werd een RMA. Nieuwe bord ingezet alles aangesloten en hij doet het. En wat zegt Windows Nieuwe schijf gevonden SATA.

Het lag dus echt aan het Asus bord.

Jij sterkte toegewenst.

Eric.

Laatst bewerkt:
Het lag aan het Asus moederbord. De harddisk deed het prima. Ik heb nu een Asrock moederbord met hetzelfde chipset, en hij loopt weer als een zonnetje :D :thumb: zelfs beter dan voorheen :D Dus bedankt voor alle hulp, ik sluit dit topicje dan maar weer af he ;)

ik ben zo stom geweest om zelf de BIOS te flashen, en dat ging fout. Hij liep vast, en er was niets meer aan te doen, ondanks dat het moederbord nog 2,5 jaar garantie had. konden ze niets meer doen. Het viel onder eigen risico. (ze hebben het wel geprobeerd te repareren bij de zaak waar ik het moederbord vandaan had, maar het mocht niet baten) Dus ligt hier nog een defect, niet boot-ende Asus A7V600-X, en ik heb een nieuw Asrock moederbordje gekocht voor 50 euro.

Zelf flashen

Dat is niet dom, je moet alleen weten dat je nooit je PC mag uitzetten of resetten als hij bezig is.

Dat hij gaat hangen is niet waarschijnlijk.

Wel kan het zijn dat hij de file niet kan lezen. Soms helpt het dan een andere flop (met de zelfde file) er in te doen.

Zelf kopieer ik altijd de flop, om zeker te zijn dat hij gelezen kan worden. (dan niet de kopie gebruiken).

Je kunt het bios van een zelfde bord lenen of:

http://www.flashbios.org/catalog/index.php?cPath=22

Hier kun je je bios voor 10 euro opnieuw laten programmeren.

Eric.

P.S. Ben bang dat je dan nog steeds een niet werkend (SATA) bord zult hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan