Sata hdd word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

JRusty

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Hallo,

Ik heb hier een pc met de MoBo - MSI K8T Neo MS-6702 waarin ik 2 nieuwe HDDs heb geplaatst en wil er xp op installeren, beide schijven zijn 250gb.
wanneer ik de pc opstart en naar de bios ga worden ze niet herkend, ik had er toen 1 ontkoppeld maar dat hielp ook niet. wat me ook opviel was wanneer ik ze aansloot mijn dvdlezers(ide) ook niet herkend werden, toen ik dan al de HDDs loskoppelde gingen die lezers zonder probleem...
1. heb al de sata driver geprobeerd, dat help niet.
2. in bios -> integrated peripherals -> onboard pci controllers -> bij sata controller heb ik zowel raid als sata geprobeerd maar dat ging ook niet.
ik dacht dus sinds de sata's niet werden gevonden ik dus verplicht was om het in raid te zetten maar dat gaat ook niet.

alvast bedankt voor u hulp.

ben naar de website gegaan van MSI heb die sata raid drive w/e gedownload op diskette gezet en geboot via F6 en dan die driver geinstalleerd.

edit: heb wat zitten prusten en ben wel al in raid settings gekomen maar wanneer ik naar de raid settings screen ga (beide HDDs aangesloten) dan vind hij daar maar 1 hdd
als ik dan 1 voor 1 apart test dan worden ze wel alletwee herkend maar als ik ze dan weer samen hang word er opnieuw maar 1 gezien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan