SATA HITACHI HD niet herkent in mijn computer, wel in bios en apparaatbeheer

• Onderwerp starter Onderwerp starter tanab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tanab

Hallo,

Zoals de titel het al zegt mijn harddisk word niet herkent door ''mijn computer'' maar wel door bios en apparaatbeheer. Overigens wordt hij ook niet herkent door schijfbeheer.

Ik heb dit probleem sinds ik mijn computer heb voorzien van Windows 7. Ik zat eerst op windows Vista maar door een hoop virussen enzo was ik gedwongen Windows7 erop te gooien.

Ik kan me overigens herinneren dat ik dit probleem eerder had toen ik hem voor het eerst in mijn computer deed met Windows Vista ik zou echter bij god niet meer weten hoe ik dit uiteindelijk heb opgelost!

Graag hoor ik uw suggesties!

EDIT:

het valt me ook op dat bij schijfbeheer een volume van 100 MB staat waarbij staat dat het gereserveerd is door de computer of iets dergelijks.

en dit staat bij eigenschappen van de Hitachi schijf als ik rechtermuisklik bij apparaatbeheer
hderror.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals je ziet heb je nog 1907628 MB (= ong. 1,8 Terrabyte) aan niet-toegewezen ruimte over. Daar kun je dus partities in gaan maken, nu ik begrijp dat je de fysieke schijf wél ziet in Schijfbeheer. Ik neem hierbij wél aan dat je nog niets op die Hitachi schijf had gezet, en dus dat je met het maken van partities niet iets overschrijft.

En dat je 100MB krijtraakt is iets dat Windows 7 doet met schijven waar nog geen partities op staan.

Succes,

Tijs.

Nou ik heb dus wel best veel gegevens op die schijf staan ik geloof iets van 500gb

Als ik aanneem dat de schijf 2 TB groot is, dan zullen de gegevens nu theoretisch verloren zijn. Je kunt met recovery-programma's in de weer om te zien of je nog wat van die 500 GB kunt redden. Voorbeelden zijn: GetDataBack for NTFS, PC Inspector, @ctive Undelete, Easy Recovery etc.

Succes,

Tijs.

O wat vreemd enig idee hoe dit is gekomen?
Ik had wel een virus op me computer waardoor ik dus gedwongen was om mijn C schijf te formateren en windows 7 erop te zetten kan het zijn dat dit virus me harde schijf van 2tb heeft aangetast?

//edit

ik ben aan de gang geweest met een paar progammas die je me hebt aanbevolen. Echter wanneer ik op het punt kom een volume te selecteren staat de schijf nieteens tussen de opties. Hoe kan ik dit oplossen?

knipselq.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kán zijn ja. Wij kunnen dat niet beoordelen, zoek hiervoor op Google naar de naam van het verwijderde virus.

Ondertussen zou je dus aan de slag kunnen gaan met datarecovery (zie mijn vorige posting), vooropgesteld dat de gegevens écht belangrijk zijn en je ze niet ergens anders óók nog hebt staan.

Tijs.

waarschijnlijk heb je net mijn edit gemist graag even vorige post daarvoor lezen

Gr Toby

waarschijnlijk heb je net mijn edit gemist graag even vorige post daarvoor lezen

Gr Toby

Als je gekeken had had je gezien dat ik had gepost vóórdat je die edit gedaan had... :rolleyes:

Ok, linksom of rechtsom:
A. EasyRecovery kan geen data redden van USB-aangesloten schijven. Ik weet niet of dat bij jou het geval is of niet.
B. Wellicht is EasyRecovery niet ingericht op Windows 7 ingerichte harde schijven (herinner je die 100 MB partitie die Windows 7 op die schijf gezet heeft).

Dus misschien dan beter uitwijken naar een ander recovery-programma (zie mijn lijst eerder).

Tijs.

De meeste recovery programma's voor Windows kunnen alleen overweg met NTFS of FAT.
Je kan proberen met testdisk te zoeken naar partitie(s) en deze mogelijk herstellen.
Uitleg vind je ook op die site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan