Sata kabeltjes huh

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi532

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Hallo geGroet, ik heb zojuist een nieuw moederbord ingebouwd ik moet alleen nog de volgende dingen inpluggen mijn DVD rom en mijn HDD
Nou heb ik een hdd waar geen Sata aansluiting op zit, dus heb ik het met de bijgeleverde dikke kabels gedaan, alleen ik weet niet meer waar ik nu mijn DVD rom op moet aansluiten er is geen plek meer voor;S

het gaat om het moederbord ASUS P5N32- SLI PREMIUM
ik kreeg SATA kabels en zon dikke band mee geleverd

Ik denk dat je een IDE controller moet bijpluggen in een vrij slot.

CrashPuppy

oww okeeyy, weet je dat cker ?

en kan ik dat bij de lokale pc boer halen ?

Laatst bewerkt:
Dat klopt inderdaad. Je kunt hier maar twee IDE apparaten op kwijt. Heb je er meer, zul je er een losse controller bij moeten kopen.
Of de hardware vervangen voor SATA exemplaren.

Ik kon het volgens de medewerker bij de mycom op 1 kabel doen, en dan de een op Master en de ander op slave zetten, Alleen nou denk ik dat het snoer (band) te kort is want het klopt toch dat de blauwe in het moederbord moet, de zwarte in de HDD en de Grijze in de DVD speler?

Grote kans dat het uiteinde van de IDE kabel blauw is, en daar heb je ook maar één aansluiting van in je moederbord zitten. Staat ook aangegeven in de handleiding.

Verder kun je het beste het apparaat wat op master staat ingesteld op het uiteinde van de IDE kabel zetten. En de slave op de middelste aansluiting.
Voorbeeld.

En als je IDE kabel te kort is, zijn er langere exemplaren in de handel.

Ik probeer nu om het hekje voorin mijn kast weg te halen alleen ik weet niet hoe..

Want als ik dat heb kan ik mijn dvd rom lager plaatsen en red hij het wel...

het is heel buigzaam ijzer maar hoe kan ik het weghalen zonder teveel schade aan te richten

Kwestie van heel voorzichtig heen en weer wrikken, tot het metaal los gaat.
Eventueel voorzichtig met een tang proberen.

hij zit nu onderin hij red het net, maar nu wil ik opstarten krijg ik '' DISK BOOT FAILURE, PUT IN SYSTEM DISK AND PRESS ENTER ''

hij vind gwoon totaal niks ik heb alles geprobeerd samen met een medewerker van de mycom, maar hij denkt dat het aan het moederbord ligt... dat ie stuk is

Laatst bewerkt:
wat denken jullie ervan ?????????

is het niet gewoon zo omdat de hdd en de DVDRw op 1 IDEkabel zitte ?

Laatst bewerkt:
is het niet gewoon zo omdat de hdd en de DVDRw op 1 IDEkabel zitte ?
Dat moet geen probleem zijn. Let goed op de jumperinstellingen.

Is de HD verder goed herkend in het Bios? Maar daar heeft die Mycom medewerker ook naar gekeken neem ik aan?

Nou alles doet het nu, alleen ik meot mijn windows vista dus weer activeren,, alleen hij zegt dat ie al is geactiveerd die key, (op me andere moederbord)

Maar wat moet ik nu doen , 100 euro uit geven aan een windows vista key :S?

gelukt via telefonische activering , harstikke bedankt allemaal

** Topic status aangepast **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan