Sata schijf als hoofdschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PasAppie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
99
Vraagje ik heb een sataschijf gekocht om mijn ide schijf te vervangen ik hoop op deze manier mijn computer wat sneller te maken nu wil ik graag de sataschijf als hoofd hardeschijf gebruiken en de ide als extra opslag schijf nu las ik in mijn moederbord boekje dat ik twee sata schijven moet aansluiten? om optimaal te kunnen werken? is dit echt nodig en er stond ook bij dat mijn moederbord 3 ghz ondersteund ik zag op mijn sata schijf een jumper zitten van 1,5 ghz en zonder jumper 3 ghz moet ik de jumper verwijderen en hoe maak ik mijn computer zo snel mogelijk ik heb een gigabyte moederbord de EP35-dsr met twee kingston geheugen bankjes van elk 1 gig als ik opstart zegt hij flex memory wat dat ook mag betekenen? ik heb een dualproccesor de E8400 van intel
 
helaas voor jouw. Met een sata schijf wordt de pc geen bal sneller van.
Als je de sata schijf wilt installeren als MBR,moet je de pc opnieuw in zijn geheel installeren.
Je hebt inderdaad geen twee sata schijven nodig om optimaal te kunnen werken.
behalve als je raid gebruikt.
Een raid 0 kan de pc wel sneller maken,een raid 1 blijft de pc even snel
 
oke bedankt voor je reactie bij het opstarten zegt hijwel raid 0 maar nu zie ik mijn ide schijf niet meer in windows?
 
Bij een raid 0 of raid 1 moet je wel twee dezelfde schijven gebruiken.
 
Een goede (nieuwe) sata-schijf maakt je computer wel degelijk sneller.
Het is niet te vergelijken met een nieuwe videokaart, of een nieuwe processor, maar toch..

Wel moet je natuurlijk wel windows (opnieuw) op deze nieuwe schijf zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan