sata schijf wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
heb een moederbord K8V SE Deluxe,ben de sata drivers gaan halen en op floppy gezet bij opstarten van xp klik je op f6 dan gaat ie alles mooi installeren onder de uiste os gelukt zou je zeggen , ja foert hij gaat door en zegt geen schijf gevonden en je kan opnieuw opstarten

kan er mij iemand vertellen wat ik over het hoofd zie ( en waarom die slimme lompe kiekes da zo ooo simpel in elkaar laten sluiten pffffffffffffffff.

maar ja er zal wel weer een oplossing voor bestaan

groetjes een halfslapende moe gestreden johnny

Even voor de goede orde, is de schijf wel goed aangesloten ?
Als bv je kabeltje los is dan kan je drivers laden wat je wil maar blijft ie het niet doen.
Zie je de schijf ook in de SATA opstartbios ? (Dus dat ie hem vind)

Is hjet een nieuwe schijf of alleen een nieuwe installatie ?
Heb je buiten de sata schijf nog IDE HDD's ? en zijn deze ook aangesloten ?

hoi GForze,

heb de kabeltjes van de schijf al een paar keer in en uit getrokken zitten volgens mijn goed,als je de pc opstart zie ie de sata schijf niet ( toch ben ik hem ergens anders in de bios wel tegen gekomen ik dacht door op ctrl - f te klikken maar daar snapte ik niets van )
het is een nieuwe schijf die ik getest heb op een ander asus moederbord en goed werkte
en er zijn geen andere ide voor hd's aangesloten.

ik zou denken dat ik mss in de bios nog iets moet instellen maar ik weet echt niet wat of hoe.

toch al bedankt
johnny

Je moet in de bios aanzetten dat ie de SATA schijf altijd moet zien.. Is een optie ergens. Onder een submenu in de bios. Te lang geleden om precies te kunnen zeggen waar. wellicht in handleiding.

heb heel men bios al afgezocht maar ik vint het niet op de andere pc deed de hd het verleden week goed , nu doet ze helemaal niets maar misschien is dat normaal als ze geen opdracht krijgt

S-ata

moet je bij sommige moederborden in vullen als scsi.
als goed is heb je de s-ata drivers niet nodig.

als je de bios goed in heb gevuld zou hij gewoon opstarten.

dit kan om in de bios te vertellen dat je een scsi device wil opstarten als 2de of eerste maar de nieuwe mobo's zien s-ata gewoon hangen je moet het alleen goed invullen in de bios

humm en waar moet ik het dan invullen hier staat alles op automatich of moet ik ergens anders zijn

Geplaatst door DenniZje
S-ata

moet je bij sommige moederborden in vullen als scsi.
als goed is heb je de s-ata drivers niet nodig.

Nou reken er maar op dat je je drivertjes wel nodig zal hebben.....

tja , heb al meer een s-ata schijf geinstalleert maar deze keer lukt het dus niet , heb er dan maar een gewone in gestopt want ik kon nergens vinden wat ik nu mis deed.

is een s-ata schijf eigelijk veel sneller in gebruik ?

mvg
johnny

schijnt van wel. Zou je moeten meten. Ik heb sata omdat da scheelt met kabeldiktes etc..

hoi ik heb ook de moederbord A8V deluxe en ook sata hardeschijf je moet op de cd zien en dan drivers promise en dan sata zo iets want er zijn verschillende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan