Sata schijf!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jura1993

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Ik heb Qmotion pc duo core pc en heb ook een sata schijf er in zitten maar ik heb ook een ander sata van 500gb.
Als ik 500gb aansluit vind mijn pc hem niet en ik weet niet hoe je sata schijf instaleert!!

Wilt iemand mij daar mee helpen aub, dank

je moet de jumper van je tweede schijf instellen op ''slave''

een jumper is een hele kleine ding op de achterkand van je hardeschijf google het even anders..

Op Sata-schijven hoef je geen jumpers in te stellen, ik geef je hier een link waar wordt uitgelegd wat je evt. kan doen om hem wél aan de praat te krijgen. (klik op de afbeelding voor groter formaat)

Laatst bewerkt:
oh nee? dan heb ik is wat bijgeleerd haha :P

SATA werkt niet met jumpers, alleen IDE/ATA.
Bron: Techzine
Verder is er geen sprake meer van een gedeelde bus zoals bij IDE. Hierdoor is er geen onderscheid meer tussen master en slave.
Bron: Wikipedia
In IDE, we use the jumper settings to distinguish Primary or Secondary Master and Slave Drives
But in SATA, there is no jumper setting.
Bron: tomshardware
How To Install and Troubleshoot Serial ATA (SATA) Hard Drives
Serial ATA interface disk drives are designed for easy installation. It is not necessary to set any jumpers, terminators, or other settings on this drive for proper operation. The jumper block adjacent to the SATA interface connector on SATA 150MB/s drives is for factory use only. The jumper block adjacent to the SATA interface connector on SATA 300MB/s drives can be used to force the drive into SATA 150MB/s mode for use with older SATA controllers that only work with SATA 150MB/s drives
.
Info Seagate

Heb zelf twee Sata schijven in m'n pc zonder jumpers.
Hoeveel voorbeelden moet je nog hebben?

Laatst bewerkt:
Hey,, ik heb geprobeert in de bios maar ik heb ook een andere ik kan geen Legacy vinden
Ik heb poaar fotos gemaakt
Maar weet iemand hoe je een floppy of cd kan maken zodat je hardeschijf kan instaleren??

Bijlagen

• 20082010094.jpg
    20082010094.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 89
  • 20082010095.jpg
    20082010095.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 97
  • 20082010093.jpg
    20082010093.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 83
dat snap ik wel , maar ik vraag hoe je een cd boot moet maken om hardeschijf sata te instaleren?? het is een Seagete hd

Een sata hdd installeer je niet met een boot cd of floppy. Je hebt alleen drivers nodig als het OS de schijf niet herkent. Als ie niet in de bios herkent wordt dan is er misschien iets mis met de schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan