sata schijven foetsie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Mijn pc gebruikt een moederbord van Asus k8v se de luxe.
De systeemschijf is van het type ide. Later heb ik een tweede ide schijf geplaats ter uitbreiding. Weer later een sata schijf wegens ruimte nood. Geen opstart of schijfherkenningsproblemen tot dan.
Heden plaatste ik 3,5"hitachi sataII 1 tb/7200rpm 32mb erbij. Volgens de user guide is dat allemaal mogelijk, maar toen ging het wel mis. Na het opstarten was de nieuwe sata schijf niet te vinden, alsook de eerder geplaatste sata schijf. De Hitachi is nu ontkoppeld en de oude opslag sata schijf is wonderwel weer te zien met alle data erop. Heeft iemand enig idee waar de schoen wringt? Zodat de nieuwe schijf gewoon kan meedoen.
met vr grt
tom1
 
Ik vrees voor je, dat je die harddisk(en) opnieuw kunt gaan partitioneren en formateren met b.v. behulp van de windows diskmanager ..

Suc6! ;)
 
Phr3ak en manamana dank voor jullie opbeurende tips, maarre.... het antwoord op mijn probleem zat er niet bij. Evenwel stak ik bij schoonepc.nl veel op over vragen die ik al eerder had tav van het vervangen van de systeemschijf. En de tip dat ik moest formatteren was ook raak. Na een belletje naar de winkel bleek dat de gekochte sata schijf niet was geformatteerd. Ik dacht oooit gelezen te hebben dat schijven geformatteerd worden afgeleverd. Niet dus.
dus nu is de vraag: a) hoe die nwe sata schijf te benaderen als ik hem weer aankoppel teneinde het apparaat te formatteren. b) Probleem is ook: Als ik de gekochte schijf aankoppel dan is mijn andere sata schijf verdwenen. koppel ik af dan ploept ie weer in beeld.
grt
tom1
 
Hoi Tom 1. Probeer dit nog eens.

Heb je het tien stappenplan van Menno al doorgelezen.
http://www.schoonepc.nl/stappenplan.html
Is dat niets dan trek weer aan de bel he. Samenwerking dat is het devies.
Succes.::confused:
Wat Phr3ak schrijft daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ben er bang voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad het stappenplan gelezen, maar dat heeft niet zozeer betrekking op mijn probleem met de sata schrijven. Als eerder gemeld: de bestaande sata schijf (is gewoon een opslaguitbreiding en geen systeemschijf) met alle bestanden erop verdwijnt als de nieuwe sata schijf ( naar zopas blijkt is die niet geformateerd) wordt aangekoppeld aan het moederbord en aan de stroom. Maar de twee zijn niet zichtbaar in het overzicht met de verkenner. Als de nieuwe schijf word afgekoppeld is de oude stat schijf met alle bestanden erop weer in beeld en benaderbaar. Ik kan mijn pc overigens in alle gevallen gewoon opstarten. Vandaar de vraag hoe kom ik uit deze spiraal.
grt
tom1
 
Aan allen,
Wie heeft er nog een goed idee om mijn sata schijf ( zie eerdere beschrijving bovenin) aan de praat te krijgen. De pc opstarten en tijdens het in bedrijf zijn van de pc de tweede hitachi schijf aanhaken was geen goed idee, omdat ook dan bij systeembeheer de oude sataschijf en de nieuwe onvindbaar zijn. Even los van het feit dat de hele pc later ineens niet meer werkte
grt
tom1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan