Sata schijven niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Mijn computer herkent ineens mijn sata schijven niet meer, ik heb een Asus p4p800 moederbord en draai XP pro. van de 1 op de andere dag herkent hij ze niet meer, ook in de bios kan ik ze nergens terug vinden, iemand een idee?

als de bios die al niet meer vind dan denk ik echt dat de schijf stuk is.

Nee, is ook niet het geval, als ik schijven in andere pc plaats zijn ze prima, kan ik ookk sata drivers opnieuw installeren? zo ja hoe?

Probeer eens om eerst al je bios installingen weer op "default" te zetten

bij mij was et zo dat tijdens het instaleren van Xp in het begin wordt onderin gevraagd om bepaalde drivers te instaleren in blauwe letters want als ik dat niet doe kan ik de HD's ook nie terug vinden
het zijn meen ik de drivers van de chipset van het MB

bij mij was et zo dat tijdens het instaleren van Xp in het begin wordt onderin gevraagd om bepaalde drivers te instaleren in blauwe letters want als ik dat niet doe kan ik de HD's ook nie terug vinden
het zijn meen ik de drivers van de chipset van het MB

Dat zijn de SATA drivers die XP niet zelf in huis heeft.

Maar... de pc van TS draaide gewoon al, dus moeten die drivers er ook al op staan.

TS heeft het over "schijven", dat zijn er dus meer dan 1...

Allemaal in 1 keer dood?? Dat zal wel niet!
heb wel gekkere dingen gezien het is dus wel degelijk mogelijk zekker als ze van maxtor zijn.
en zelf al mee gemaakt met 4 te gelijk in raid 0 mode.
slechte partij had de verkooper gezegt.
maar goed misschien kan je proberen om je aray op nieuw aan te maken zo dat je deze,
met de f6 floppy driver in windows weer gezien worden.

Laatst bewerkt:
Ga het morgen proberen om drivers via floppy opnieuw te installeren, hardeschijven staan niet in raid trouwens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan