sata to usb kabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo mensen

Ik heb gisteren een sata naar usb gekocht, maar als ik een hdd er op aansluit dan geeft windows aan dat het een OD is.
zelfs als ik ga naar "hardeschijfbeheer" ziet ie hem als een OD.
het is de "converter SATA 6gb/s 22 pin" van delock
en mijn windows is 8.1 met de nieuwste driver etc.

mogelijk dat ie te weinig stroom krijgt. Zijn allebei de usb stekkers ingeplugd?

wat bedoelt u met "een OD"?

Laatst bewerkt:
mogelijk dat ie te weinig stroom krijgt. Zijn allebei de usb stekkers ingeplugd?

wat bedoelt u met "een OD"?
ik weet niet hoeveel een hdd nodig hebt maar ik denk dat het genoeg is
optcial drive

http://www.delock.com/produkte/F_661_SATA---eSATA---eSATAp_61883/merkmale.html
Gelukkig niet te veel info gegeven, hebben we zelf tenminste nog wat te raden.....
ja die is het, maar wat moet ik nog meer voor info geven dan ?

a. Beter duidelijke informatie verschaffen en zeker niet afkortingen gebruiken die niet algemeen gangbaar zijn. Gangbaar is namelijk dat OD staat voor overdosis.
b. Je bedoelt met je Optische Disk dat de schijf wordt gezien als een CD/DVD speler?
c. Kun je wel bestanden ervanaf kopiëren / kun je zien wat er op de harddisk staat?
d. Heb je (zoals srpchulp al vroeg) beide usb-kabels aangesloten, zodat de kans op (te) weinig stroom zo klein mogelijk is? Die vraag beantwoord je namelijk niet met "ik denk dat het genoeg is".

Tijs.

ja daar zit wat in
hij ziet hem als een cd speler
ik kan er niks mee want als ik hem probeer te openen krijg ik een melding "plaats een schijf of een ander geschikt medium in je Verwisselbare schijf"
dit is met beide usb kabels ingeplugd

Waar komt die schijf vandaan die je zo hebt aangesloten?
En wat zegt Schijfbeheer (= diskmgmt.msc )? Een schermafdruk van Schijfbeheer (groot genoeg gemaakt om ook de onderste deelvenster volledig te zien) zou misschien wat duidelijkheid verschaffen.
En ik neem verder aan dat er geen onbekende apparaten in Apparaatbeheer zijn bijgekomen sinds de aansluiting van die externe harde schijf?

Verder: Je noemt niet wat voor pc/laptop het is waarop je 'm hebt aangesloten. Mogelijk is toch dat verhaal van srpchulp van toepassing, vooral als het een laptop betreft...

Tijs.

Waar komt die schijf vandaan die je zo hebt aangesloten?
En wat zegt Schijfbeheer (= diskmgmt.msc )? Een schermafdruk van Schijfbeheer (groot genoeg gemaakt om ook de onderste deelvenster volledig te zien) zou misschien wat duidelijkheid verschaffen.
En ik neem verder aan dat er geen onbekende apparaten in Apparaatbeheer zijn bijgekomen sinds de aansluiting van die externe harde schijf?

Verder: Je noemt niet wat voor pc/laptop het is waarop je 'm hebt aangesloten. Mogelijk is toch dat verhaal van srpchulp van toepassing, vooral als het een laptop betreft...

Tijs.
ik heb verschillende geprobeerd (uit laptops, uit oude imacs zelfs ssds met de zelfde resulataat)
bij apparaatbeheer ken ik hem wel zien onder draagbare apparaat, maar daar staat alleen F:\ zie foto
heb het op mijn laptop (dell inspirion 1764) en op mijn eigen computer (i7 4770k, gigabytez87-hd3, gigabyte gtx960 g1 2gb, seasonic 520wat, 16gb corsair ram)
en op mijn Imac (27 inch 2012 i5)apparaatbeheer.PNGschrijfbeheer.PNG

Laatst bewerkt:
Hier kan ik ook geen chocolade van maken... ik heb meerdere van dergelijke adapters gebruikt, waarbij de aangesloten hdd's zich melden al verwisselbaar medium (alsof het bijv. een externe harde schijf is of een usb-stick) maar geen vertoonde het weigerachtige gedrag dat jij ervaart.
Ik ga ervan uit dat jouw USB apparaat kapot is.

Tijs.

hmm jammer chocolade is lekker.
maar dan ga ik ehm terug sturen want heb hem net zolang als deze thread oud is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan