Sata Wd2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Ik heb een SATA schijf aangeschaft (Western Digital WD2000), wil hem er Win XP Pro opzetten, maar bij installatie komt XP met het herkennen van de schijf, niet verder dan ongeveer 130 GB. Hoe kan ik dat oplossen, want het is een schijf van 200 GB.

Service Pack lost het voor je op.

Service pack

Hoezo, wat te doen?
In een ander systeem, waar XP S1 op stond werd ie wel als ongeveer 200 GB herkend.

Ondersteund het moederbord die grootte wel? Kijk eens of er een BIOS-update is.

Zelfde moederbord en BIOS. Dus daar kan het niet aan liggen. Overigens kwam Win XP wel ff snel tussendoor met de melding dat ie een schijf van 200 Gb had gevonden, maar ik kan die melding nergens meer traceren en de schijf blijft op 130 GB staan.

Ja. Ik heb me gewoon 'dom' gehouden en ben doorgegaan met installeren van XP Pro. Daarna SP2 eroverheen laten gaan. Het blijft een schijf van 130 GB.
Rara

Kijk eens met rechts op Deze computer>beheren>schijfbeheer of hier nog "niet toegewezen ruimte" staat.

SATA schijf

Ik ben er inmiddels achter dat er inderdaad nog 'niet toegewezen schijfruimte' is: 0ng. 63 GB. Dat staat nu als K:-schijf. Ik vind het wel vreemd dat ie als 2e schijf wel volledig werd herkend op een identiek ander systeem.
Dus: schijfruimte: Okee; maar het is wel een beetje vreemd zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan