SATA WDC niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
5.202
Via de zoekfunctie ben ik nog niet op een juiste oplossing gekomen ... :confused:

Ik heb een SATA WeesternDigital 200GB 2000JD ... ik heb windows al geinstalleerd dus wat heb ik gedaan ->
Drivers van de website op mn diskette gezet
http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=2&swid=9

Volgens mij moeten dit de juiste zijn toch :8-0: ?
XP cd erin gedaan, installatie opstarten en F6 gedrukt ... de drivers van mn diskette geladen, op enter gedrukt. En toen windows zelf wilde gaan beginnen met de installatie van XP heb ik F3(afsluiten) gedaan en opnieuw opgestart.
De harde schijf wordt nog steeds niet herkend :\
Iemand een idee ?
 
Wat voor merk en type moederbord heb je?
 
Is de SATA-controller in het Bios wel ingeschakeld?
Wordt de schijf wel door het Bios herkend?
 
Ik heb een Asus K8V DLX, ik heb ook twee SATA Raptor 10.000 RPM schijven in RAID-0 perfect draaien. Die heb ik op dezelfde manier geinstalleerd met andere drivers natuurlijk ;)
Alleen deze keer werkt het niet met de drivers van WDC :confused: :8-0:
 
Ochtend kick:)
EDIT: Jup in de Bios wordt de schijf door de Controller herkend :thumb: Alleen in windows niet :confused:
 
Geplaatst door rene_overtoom
XP cd erin gedaan, installatie opstarten en F6 gedrukt ... de drivers van mn diskette geladen, op enter gedrukt. En toen windows zelf wilde gaan beginnen met de installatie van XP heb ik F3(afsluiten) gedaan en opnieuw opgestart.
De harde schijf wordt nog steeds niet herkend :\
Iemand een idee ?
Dit vat ik even niet. Op deze manier worden er geen drivers geinstalleerd, dit moet op deze manier alleen als je Windows schoon installeerd. Je zal drviers in Windows zelf moeten installeren.
 
Klopt inderdaad want zo ging het vorige keer goed met die andere HD :)
Wat ik alleen vreemd vind is dat ik geen juiste drivers kan vinden!Ik denk dat ik het moet zoeken op mijn moederbord ipv hardeschijf drivers, alleen ALLES staat in de BIOS op ENABLE ... en hij HERKEND de schijf ook ...echter in windows niet, ik heb het moederboard schijfje volledig geinstalleerd dus daar zou het niet aan kunnen liggen denk ik.
 
Heb je de schijf wel gepatitioneerd en daarna geformateerd in schijfbeheer?
Anders ziet windows hem niet.
Of staat windows al op deze schijf?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ
Heb je de schijf wel gepatitioneerd en daarna geformateerd in schijfbeheer?
Anders ziet windows hem niet.
Of staat windows al op deze schijf?
Schijfbeheer herkent hem niet ;)
 
:confused: Hier zit het in denk ik maarja ik krijg hem niet geinstalleerd! "Start niet" wat houdt dat nou weer in :eek:
 

Bijlagen

  • probleem.gif
    probleem.gif
    85,9 KB · Weergaven: 55
Heb je ale drivers voor je moederbord wel geinstalleerd?
Want volgens mij is dat het hele probleem, sata drivers installeren even downloaden bij asus voor de nieuwste DRIVERS
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ
Heb je ale drivers voor je moederbord wel geinstalleerd?
Want volgens mij is dat het hele probleem, sata drivers installeren even downloaden bij asus voor de nieuwste DRIVERS
Jup check de 7e post ;):)
Ik kom alleen niet op de asus site :( :confused:

"The page cannot be found" blabla :\
 
Heb je hitmapro geinstalleerd?
Zo ja verwijder deze eens en probeer dan op nieuw.
Anders drivers vanaf cdrom proberen te installeren
 
Ja ik heb hitmanpro klopt.
Drivers van het moederbord heb ik geinstalleerd vanaf CD alleen dan krijg je dus dat uitroeptekentje, in de bios staat het op IDE mode...check de uitleg!

Install Windows XP Promise FastTrak 378 Controller manually.

1. Please check BIOS setting was RAID mode or IDE mode (default was RAID mode).

2. Right click "My Computer" icon on the desktop. Select "Properties" when the menu
appears.

Or you can

Press "Start" button. Move highlight bar to "Settings" and select
"Control Panel". Double click on "System" icon.

3. Select "Hardware" page and then click [Device Manager] button.

4. View devices by type and find "RAID controllers" node.

5. Right Click the "RAID Controller" node.

6. When the menu appears, click the "Properties" item.

7. Please select [Driver] page to update driver.

8. Select "Install from a list or specific location[Advanced]" and then press next.

9. Choose "Don't search.I will choose the driver to install." and then press next.

10. Select "Have Disk". Browse the RAID mode path {CD-ROM Drive}:\Drivers\Promise
\378RAID\WinXP or IDE mode path {CD-ROM Drive}:\Drivers\Promise\378ATA\WinXP to
the driver and click OK.

11. Press Next.

12. Press "Continue Anyway".

13. Finally, press Finish to complete the installation.

14. Please restart you computer for these changes to take effect.
 
Set hem eens op raid en probeer eens opnieuw op testarten
 
Het uitroepteken is nu weg, ziet er goed uit MAAAARR .... het IS natuurlijk geen RAID ...ik heb wel een Stripe ARRAY aangemaakt alleen tjah ... met 1 HD gaat dat niet.
Wel vreemd ...de drivers zijn hetzelfde, ik zet hem op RAID ...(terwijl DAARVOOR juist ANDERE drivers benodigd zijn!) en het uitroepteken gaat weg, maar geen herkenning in windows!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan