Satadriver voor Compaq Presario V6650ED

Status
Niet open voor verdere reacties.

berthamers

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
21
Ik ben op zoek naar de Satadriver voor Compaq Presario V6650ED Notebook.

Op de HP site staat hij niet of ik heb niet goed gekeken.

Dit i.v.m. met installatie van XP op een Sata schijf.

Wie helpt me?
 
Kijk eens met Speccy welk moederbord er in zit.
 
Het moederbord heeft een 965 chipset van intel, echter kan ik daarop ook geen sata drivers vinden.
Of het bij jou ook kan weet ik niet. Soms kan je in je bios de sata omzetten naar ide Zodat de install de schijf wel kan zien en zal installeren. Hoe het precies heet durf ik ook niet te zeggen.
 
Elke bios is weer anders, dus vanaf hier moeilijk aan te geven, maar ergens bij de harddisken kun je de hdd in ide modus zetten
 
Ik heb alles aangeklikt en bekeken maar is niet mogelijk. Wat nu? Het is inderdaad een Intel 965 moederbord.
 
In de BIOS is er wellicht de mogelijkheid om de schijf zich te laten gedragen als een IDE schijf, waardoor het installeren wel mogelijk zal zijn.
Hier in Bios Sata opzoeken (main) met daarachter AHCI.

Ga dan naar AHCI met de pijltjestoetsen en druk eenmaal op Enter.

Er komt een klein venstertje tevoorschijn.
Ga in dit venster met de pijltjestoetsen van AHCI naar IDE.
Druk weer op Enter.

Druk vervolgens op F10 voor Save & Exit
 
Dat is nu het probleem. Ik zie nergens Sata staan. Ik kan zelfs geen gegevens van de hardeschijf zien
 
Ja hoor, die was defect en vervangen door een nieuwe waar ik nu XP op wil installeren. Wat nu
 
Ik was van plan om met nLite te slipstreamen maar het punt is dat ik de SATA-AHCI driver niet bij HP kan vinden. Anders was ik allang klaar geweest. Wie vindt de driver?
 
Had ik niet gezien. Deze pagina heb ik gelezen. Dit zijn .exe files en ik moet een .inf file hebben. Wie o wie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan