satamerrie xD

Status
Niet open voor verdere reacties.

n00bieclimber

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
20
nou na 2 uur ge***** te hebben kom ik maar naar de experts toe...

owk ik heb een nieuwe mobo en case gekocht met alles er op en eraan behalve de HDD die heb ik overgezet naar de nieuwe computer en een nieuwe kleinere HDD gekocht om terug in de oude PC te zetten zodat mijn oudjes nog wat kunnen internetten als ze dat willen.

de nieuwe schijf is zoals de titel min of meer zegt een sata. maar nu herkent de oude computer te schijf wel, maar als secondary master. en daar gaat het volgens mij mis. want als ik vervolgens Win XP wil installen zegt hij dat er geen enkele HDD aan gesloten is. (in heel leuk computer engels). dus is er een manier om dit te fixen of moet ik Win XP op de hdd installen met mijn nieuwe PC en vervolgens weer omplaatsen. of ligt het misschien aan het sata zijn van de nieuwe schijf.

owk ff wat specs.

de hdd specs: http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=254

en een paar oude computer specs:

proc: P4 HT
Mobo: P5RD1 - VM (asus)
en een andere DVD R op het sec IDE kanaal

bvd en ik hoop dat iemand me kan helpen
 
Tijdens de setup op F6 gedrukt om de SATA-controller driver vanaf floppy te installeren?
 
owk allemaal goed en wel maar als ik op f6 duw vraagt hij meteen om hem in de floppy drive te douwen, maar ik kan het niet veranderen naar bijv. een usb drive. en de computer denkt dat hij een floppy drive heeft maar heeft deze niet. heb ik in het verleden ook veel problemen mee gehad
 
maar ik vraag me dus af of ik wel een soort dual boot environment kan maken op mijn nieuwe pc en vervolgens die harde schijf om kan zetten. (ik zie de schijf wel in de bios met boot volgorde).

en zo ja, hoe doe ik dit precies ik heb weinig ervaring met besturings systemen

ps. OS van mijn nieuwe computer is vista ulti.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan