Satelliet verbinding delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krijn Tanis

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Ik wil weten hoe het zit met het delen van een satelliet verbinding. Ik heb dus een satelliet verbinding van 500 kbs down. Als ik die nu deel over 15 pc's, wordt dan de snelheid, als alle pc's tegelijk data ontvangen, 33,33 kbs? Of krijgt elke pc dan ook iets rond de 500 kbs (dus 400 of zo)? Dus als het het laatste is, krijg je het princiepe van geluid. Als je en geluid hebt van 80 dB en er nog een bij zet van 80 dB, wordt het niet 160 dB, maar 83 dB.
Wie kan mij dit vertellen? Alvast bedankt!

De datatransmissie blijft bij de sateliet hetzelfde, dus de verdeling van de signalen, wordt ook verdeelt.

Het delen van de satellietverbinding zal er niet voor zorgen dat elke pc evenredig zijn downloadsnelheid krijgt. Je moet het eerder met electrische stroom vergelijken. Elk van de 15 pc's heeft ong 500Kbs ter beschikking, maar ze zullen afnemen wat nodig is. Indien je op alle 15 pc's massaal begint te downloaden, zal de globale snelheid gevoelig zakken. Je kan dus zeggen dat de snelheid van het internet op je pc's zal afhangen van de LOAD op dat moment...

EN hoeveel zakt dat dan als alle 15 pc's massaal download? Moet ik dan denken een 30 kbs per pc of de 400 kbs?

Die zal met x/15 zakken. En daarbij nog rekening houdend met de verdeling, zal hij nog met een faktor zakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan