Satellietontvanger aansluiten op TV en videorecorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2013
Ik zit met het volgende probleem: ik heb een PACE PUMA twin digital satellietontvanger en deze moet op de TV en videorecorder worden aangesloten.
Uit de TV komt een SCART kabel en de tweede TV staat op enige afstand en deze moet binnenkomen via een COAX-kabel.
Het plaatje van de satellietontvanger achterzijde PACE PUMA.jpg en de videorecorder achterzijde videorecorder.jpg

Het heeft altijd goed gewerkt, maar i.v.m. een verplaatsing van de apparatuur weet ik het niet meer. Ik krijg alleen maar op de eerste TV en op de tweede TV het zelfde beeld.

Hopelijk heeft iemand een suggestie.

Alvast bedankt

Ik zal de ene TV on het onderste SCART aansluiting aansluiten. Van de bovenste SCART aansluiting zal ik naar de VCR gaan, en vanuit de VCR via COAX kabel naar de tweede TV.
Vertel eens of dat werkt.

Ik zal de ene TV on het onderste SCART aansluiting aansluiten. Van de bovenste SCART aansluiting zal ik naar de VCR gaan, en vanuit de VCR via COAX kabel naar de tweede TV.
Vertel eens of dat werkt.

Helaas, op de tweede tv zit nu een sneeuw beeld

Laatst bewerkt:
Welke TV doet het nu? De ene, die rechtstreeks is aangesloten, of de ander via het antenne kabel?

Let op: een SCART apparaaat stuurt een schakel signaal mee naar de tv, om de tv naar scart over te schakelen. In je televisie moet je dan wel deze schakel signaal detectie aan hebben staan.

Bedankt voor de reactie!

Er stond inderdaad een over het hoofd gezien kleine instelling niet goed in de satellietontvanger

Probleem is nu opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan