• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Save as cell worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Goedemiddag beste mensen,

Mijn doel is om een excel bestand te bewaren met als bestandsnaam een specifike waarde in een cel.

Ik heb het e.e.a. gezocht op internet (met VBA/MACRO)Bekijk bijlage ap.xlsm en heb wel wat gevonden alleen wanneer ik het excelbestand per e-mail (vanuit het bestand zelf) wil doorsturen veranderd het excelbestand in een ander format.

Zien jullie waarom dat gebeurt en hoe dat gecorrigeerd kan worden? of hebben jullie iets anders waarmee ik mijn doel kan bereiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Resul
 
Je moet er wel de locatie aan toe toevoegen waar het bestand moet worden opgeslagen.

Bv.
Code:
thisworkbook.path &"\" & range("B2").value

Of:
Code:
"C:\Users\isis0608\documents\map1\"& range("B2").value
 
Wat bedoel je met "ander format"?
 
Goedemorgen,
Bedankt voor de reacties.
Ik ga ze uitproberen en hopelijk kom ik eruit en krijg ik ze werkend.

Met een ander format bedoel ik dat het excel bestand niet bewaart wordt als een excel bestand.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Mvg,
Isis0608
 
Je moet er wel de locatie aan toe toevoegen waar het bestand moet worden opgeslagen.

Bv.
Code:
thisworkbook.path &"\" & range("B2").value

Of:
Code:
"C:\Users\isis0608\documents\map1\"& range("B2").value

Goedemorgen HSV
Bedankt voor het meekijken en je antwoorden.
Sorry maar zou je ajb kunnen aangeven waar precies de codes toegevoegd moeten worden in de VBA script?

Alvast bedankt.
Mvg,
Isis0608
 
Je bestand wordt gewoon als een Excel bestand opgeslagen, dus niet in een ander formaat.
Daarnaast zeg je dat het om mailen gaat, maar er staat niets in je code dat het mailen verzorgt.
Vertel er dan bij wat je doet om het bestand te mailen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan