• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

save as html in excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

serge007

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hoi,

Zit met een dringend probleem dat ik niet kan oplossen.
Had vroeger een macro die excel sheets omzet naar html documenten. Nu heb ik excel 2007 en die macro werkt niet meer. Stopt steeds bij "save as.........".
Wie kan er me helpen.

Serge007, Ik denk dat het handig is om je bestand met code (ontdaan van gevoelige info!) hier als bijlage te plaatsen. Doe dit wel als .xls bestand, dan bereik je méér helpers.

Je zou ook de code zelf (tussen code-tags) hier kunnen plaatsen.

Voor de goede orde... ik heb geen flauw idee of IK je hiermee kan helpen, maar zo kom je tenminste wél verder! ;)

Groet, Leo

P.s. Ik zou me trouwens kunnen voorstellen dat Microsoft met het veranderen van alle extensies in Office2007 óók de HTML-mogelijkheid heeft aangepast naar XML....
Kijk 'ns in je VBA-help of je een XML opslagmogelijkheid bij 'SaveAs' hebt.

Hoi,

Ik zoek gewoon naar de code die ik aan knop kan toevoegen dat het huidige bestand opslaat als een webpagina(html) maar in excel 2007.

greats

Ehhhh... volgens je 1e bericht was je in het bezit van de code maar werkte deze niet meer onder Excel 2007... :confused:
De aanwezige code kan toch aangepast worden???? Maar dan moet je ons wel iets geven om aan te laten passen!

Groet, Leo

code

Dit is de code:

Code:
With ActiveWorkbook.PublishObjects.Add(xlSourceSheet, _
        "C:\Documents and Settings\Serge Elleke\Bureaublad\test\test12.htm", _
        [COLOR="Red"]"Pagina_teams", "", xlHtmlStatic, "Pagina_teams_8256", "")[/COLOR]
        .Publish (True)
        .AutoRepublish = False
End With

begrijp het rood gedeelte niet, de naam die daar twee keer voorkomt en de tweede keer met dat nummer erna?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan